| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Bytes/Säljes: Lamelldiff till E30 utväxling 3,15:1 *BYTT*
|
1749 besök totalt |
|
Jag har en lamelldiff med utväxlingen 3,15:1 som ursprungligen kommer från en M3E30 EVo enligt kunniga källor. Idag sitter denna diffen på en 325i Touring och det är lite väl lågt känner jag. Diffen är i kalasfint skick. Jag vill istället ha en lamelldiff med 3,45 3,64 eller 3,73:1 i utväxling. Någon som har? Förslag och annat är välkommet.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
Jag köper den gärna.
om du hellre vill byta så kan jag ev. fixa en 3,73 lamelldiff. Har en massa andra E30/E21 grejor också... (Jag skulle gärna vilja köpa ett gäng växellänkagebussningar igen till E30, 5 av varje )
_________________ / Erik Tryggvesson |
||||
|
Re:
Halloj! Jag byter mer än gärna rakt av med en lamelldiff på 3,73.
Växellänkagebussningar kan vi nog ordna det med.
Jag är ganska sugen på att få ett PM med info om vad som finns på hyllan till E30 och E21.
||||
|
Lite oskyldig trådkapning här...
Verkar finnas lite 3.73 lamelldiffar som folk har liggandes. Blir det någon över tar jag gärna en, efter Franzén fått en då såklart... Har en stor viscodiff 3,73 till E30 om någon vill ha som dellikvid... _________________ Peter Sternersson |
||||
|
Re:
oh nej... ingen trådkapning alls. Det verkar som att godbitarna flyter upp till ytan på detta sättet, bara att hugga i!
||||
|
Då så...
Nu är saken biff, jag har fått tag på en diff som motsvarar mina krav och dennes ägare ville således ha en diff som motsvarade det som jag har. Skall bli skönt med en bil som INTE vill acca mer efter 240 km/h.
||||
|
Re:
Kolla med Tryggvesson. Han verkade ha en på lut. Jag skulle i samma veva vilja få veta vad Tryggvesson har på hyllan till E21.
||||
![]() |
SÄLJES
|
1749 besök totalt |