Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: M5 E39 växellåda
1707 besök totalt
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499


Trådstartare
K: M5 E39 växellåda

Är det någon som har en sådan liggandes som ni vill byta mot en bunt pengar?

_________________
Jonas Edling
Citera
BMW346
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 44



Har för mig att det är samma låda i 540

_________________
Douglas Ebbersten
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3192



Ja det är samma Getrag låda i 540 E39. Samt även 740 E38, M3 3,2 E36 och M3 E46.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
FoX
Eskilstuna
Här sen Nov 2005
Inlägg: 375



Re:

Niklas Sandström skrev:
Ja det är samma Getrag låda i 540 E39. Samt även 740 E38, M3 3,2 E36 och M3 E46.


är du säker på det, såg en ligga i kompisens garage, den såg ut att vara bra mycket större. Typ så man kunde kasta in en m3 "zf-låda"

för det är lådan som sitter på v8 vi pratar om.

jag vill minnas att lådor från m3 inte passar på m5 maskiner.

Bara en tanke så han inte gör en tabbe och köper fel låda.
Lycka till

_________________
/Fredrik Strengbohm
0703252017
Bmw M3 -02
Bmw E30 Turbo -89
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499


Trådstartare
Det kanske är samam innehåll i m3 lådorna men sprängkåpan och bultdelningen mot motorn är iaf annorlunda.

_________________
Jonas Edling
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3192



Re:

FOX skrev:
är du säker på det, såg en ligga i kompisens garage, den såg ut att vara bra mycket större. Typ så man kunde kasta in en m3 "zf-låda"

för det är lådan som sitter på v8 vi pratar om.

jag vill minnas att lådor från m3 inte passar på m5 maskiner.

Bara en tanke så han inte gör en tabbe och köper fel låda.
Lycka till


Sprängkåporna skiljer mellan sexorna och v8 såklart men själva lådan är samma. M3 ZF lådan är ju femväxlad och Getrag lådan Jonas var ute efter är sexväxlad.

Tänkte om han ska ha den till sin maskin för då blir det ju ändå lite modifiering.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
BMW346
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 44



Är det någon som vet om man kan laga en 6 vxl låda? Har hört att det är svårt att få tag på delar samt svårt att få isär den, men att det är betydligt lättare med den 5 vxl lådan.

_________________
Douglas Ebbersten
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3192



Re:

BMW346 skrev:
Är det någon som vet om man kan laga en 6 vxl låda? Har hört att det är svårt att få tag på delar samt svårt att få isär den, men att det är betydligt lättare med den 5 vxl lådan.


Ta isär den går ganska lätt men BMW säljer inga lösa reservdelar till den. Så det är ju ifall man kan få tag på dom direkt från Getrag.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499


Trådstartare
ok då är jag med på noterna igen Niklas.

Lådan ska vara till polarens v8 försedda m3:a så då bör det vara en låda från en V8:a.

_________________
Jonas Edling
Citera
BMW346
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 44



Re:

M3Jonas skrev:


Lådan ska vara till polarens v8 försedda m3:a så då bör det vara en låda från en V8:a.


Men då kan ni ta från en 535 E39 eller 530 E34 visserligen bara 5 vxl men med större utbut och billigare.

_________________
Douglas Ebbersten
Citera
SÄLJES
K: M5 E39 växellåda
1707 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande