| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ge mig tips om spindlar till projeket.
|
1 besök senaste veckan (2316 totalt) |
|
Tänkte se om någon här har någon bra idé om vart man kan få tag på spindlar till min bakvagn som skall byggas. Motorn är mittmonterad och jag kommer att använda dubbla a-armar. Men jag vet inte riktigt vad jag kan använda för lätta spindlar? Någon som har förslag? Är ju en fördel om de inte kostar allt förmycket. Se projekttråden för den som undrar...
_________________ Jacob oesterlindh |
||||
|
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
|
Hej!
Vanligt på 7-or är sierra bakvagn o nav Så här ser navet ut (tror jag har rätt bild?)
och så här kan spindeln till den se ut (http://www.mnrltd.co.uk/p_parts_suspension.htm)
Eller så kan man göra lika elegant som 2fast4u (här på rejsa) i vattenskuren alu
---- Det här förutsätter att du kan skarva sierra-drivaxlarna med dina befinliga drivaxelar (var det suzuki swift?) _________________ Johan Lekås |
||||
|
Tack för supersnabba svar, just precis vad jag syftade på!
Kan hända att jag bygger eget men ekonomin sviker mig när det kommer till att fräsa eget om man inte råkar känna någon vilket inte jag gör... Sierrans verkar simpel iaf till en början. =) Fridh, ja fast murenorna är bakhjulsdrivna på precis som min, där sitter ingen a-arms setup. Endast ifram som på bagheeran. _________________ Jacob oesterlindh |
||||
|
om du hellre vill bygga med 4*100 istället för 4*108 som Ford har så såg jag detta på Biltemas hemsida:
http://www.biltema.se/products/produ Kanske går att använda vid både framvagn och bakvagn beroende på hur deras design ser ut. _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
|
Re:
Men är dem med splines för drivning? Kan iofs ändra bultdelningen på fordens, antingen med spacer eller ändra bultdelningen bara.
Precis min tanke... _________________ Jacob oesterlindh |
||||
|
Re:
Doohh!
Skyller på att jag mest tänker på spindlar till framvagnen för tillfället... _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
|
Re:
och Scorpio. Och så stor skillnad är det väl inte på de utan skivor? Eller på Granada. Men annars så borde väl SAAB 99/900 funka. Lätta att få tag på iallafall. _________________ Per Ferm |
||||
|
Utan skivor finns det inga "öron" för bromsok, och Granada har trummor...Scorpio däremot, alla har skivor men då också fembultsnav (5x112) fram till 1994, 1995-98 har fyrbult (4x108). Man kan trixa dit Sierranav på äldre stubbaxlar om man vill det.
/Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1 besök senaste veckan (2316 totalt) |