Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 5848 besök totalt |
Re:
"Bara" är definitivt fel ordval Daniel, 255 är ju samma fart som Horst loggade i CSL-Supertestet! ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Re:
255 GPS är vad HvS loggade där då de testade CSL. GT3 Mk2 på gatdäck loggade han 275 vill jag minnas. Tror det var tot 23-25 bilar på eventet. De gånger jag satt som passagerare åkte vi flera varv utan att se någon bil alls. Andra varv stötte vi på typ två alfa 75 eller nåt. Såg oxå väldigt, väldigt glest ut mellan bilarna när man stod och tittade på Döttingerh. Kom liksom en bil på rakan sedan tog det lång tid innan man såg nästa bil. Bättre förhållanden än detta event torde vara svårt att åka på. Visst kan man få ett hyggligt fritt varv under någon vardag på TF, men det brukar inte vara mer än just ett. Hörde att Kleen inte bara förlorade en M3 E92 utan båda gick visst åt ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Re:
Ja tyvärr stämmer detta. Den första satte en ryss i fronten, men den andra vet jag inte riktigt vad som hände med!? Tung helg för Theo ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Re:
ops, så pass. _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Re:
Jag åkte bakom den andra på söndag eftermiddagen med Fredrik 997GT3RS. Kan verkligen förstå att den gick åt. Fredrik tordes inte köra om pga att de körde som galningar på okontrollerad sladd hela tiden... |
||||
Har rotat mer i loggarna, den gula GT3 Mk II:an gick helvarv som snabbast på 8.11. GTB tar ca 25-25,5 sek och den korta snutten uppe vid gamla start/mål tar ca 6-6,5 sek. Ett 8.11-varv motsvarar alltså ca 8.05 Sportauto-varv, vilket innebär att GT3:an körde jämnt med Horst i M3 E92, CLK 63 AMG Black Series och 997 Carrera S (med diffspärr och sportchassi utan PASM). Inte illa för en hobbyåkare!
![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 5848 besök totalt |