Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
29 aug endast 15bilar på hela Nordslingan!
<<   1, 2, 3
5848 besök totalt
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

Daniel Gudmundsson skrev:
Kanske har jag för långsam bil... Jag lyckades bara med 255 enl loggen.

"Bara" är definitivt fel ordval Daniel, 255 är ju samma fart som Horst loggade i CSL-Supertestet!

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

Christian Eick skrev:
Precis hemkommen från min "lilla" dagstripp kan jag ju delge några korta intryck:

A) Det var definitivt fler än 15 bilar som körde men oj vad skönt att slippa alla hojar och få nästan fria varv. När det sen blev turistkörning förstod man verkligen hur privilegierade dagens deltagare varit!

B) Döttinger Höhe i full frihet var inte riktigt så nervkittlande som jag trott! En snabbkoll bland loggarna så här innan sängdags ger dock 267 som Vmax, som vanligt i gul GT3 Mk II.

Kan bara hålla med det var kula tt köra fullt hela rakan men inte alls så krävande som jag trodde. Kanske har jag för långsam bil... Jag lyckades bara med 255 enl loggen.

255 GPS är vad HvS loggade där då de testade CSL. GT3 Mk2 på gatdäck loggade han 275 vill jag minnas. Tror det var tot 23-25 bilar på eventet.

De gånger jag satt som passagerare åkte vi flera varv utan att se någon bil alls. Andra varv stötte vi på typ två alfa 75 eller nåt. Såg oxå väldigt, väldigt glest ut mellan bilarna när man stod och tittade på Döttingerh. Kom liksom en bil på rakan sedan tog det lång tid innan man såg nästa bil. Bättre förhållanden än detta event torde vara svårt att åka på. Visst kan man få ett hyggligt fritt varv under någon vardag på TF, men det brukar inte vara mer än just ett.

Hörde att Kleen inte bara förlorade en M3 E92 utan båda gick visst åt

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:

Ja tyvärr stämmer detta.
Den första satte en ryss i fronten, men den andra vet jag inte riktigt vad som hände med!?

Tung helg för Theo

Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003

Re:

Christian Eick skrev:
Kanske har jag för långsam bil... Jag lyckades bara med 255 enl loggen.

"Bara" är definitivt fel ordval Daniel, 255 är ju samma fart som Horst loggade i CSL-Supertestet!

ops, så pass.

Kör BMW
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Re:

Qvisfr skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Ja tyvärr stämmer detta.
Den första satte en ryss i fronten, men den andra vet jag inte riktigt vad som hände med!?

Tung helg för Theo

Jag åkte bakom den andra på söndag eftermiddagen med Fredrik 997GT3RS. Kan verkligen förstå att den gick åt. Fredrik tordes inte köra om pga att de körde som galningar på okontrollerad sladd hela tiden...
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Har rotat mer i loggarna, den gula GT3 Mk II:an gick helvarv som snabbast på 8.11. GTB tar ca 25-25,5 sek och den korta snutten uppe vid gamla start/mål tar ca 6-6,5 sek. Ett 8.11-varv motsvarar alltså ca 8.05 Sportauto-varv, vilket innebär att GT3:an körde jämnt med Horst i M3 E92, CLK 63 AMG Black Series och 997 Carrera S (med diffspärr och sportchassi utan PASM). Inte illa för en hobbyåkare!

29 aug endast 15bilar på hela Nordslingan!
<<   1, 2, 3
5848 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande