| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Locost/Ester (super seven) 125000kr - effektmätt!
|
4149 besök totalt |
|
S: Locost/Ester (super seven) 125000kr - effektmätt!
Nu även effektmätt (tack Andreas). Motorn är en nästan standard B230A från 1985. Ändringar är; - insprut med Mega Squirt styrning (egen mapning) - Extraktor grenrör Som ni förstår är det lätt att få ur mer. Resultat; Motor effekt = 101kw = 135hk vid 5760rpm (Hjuleffekt = 79kw) Vridmoment = 199Nm vid 3850rpm (nästan i mitten) Alltså 4,4kg/hk. Passar perfekt i Roadsport A.... *********************** Säljer nu min ögonsten pga ändrade intressen och garaget är för litet. Det är en Esther nr 30. Esther är en byggsats från Kalmar och är lite större än orginal seven för att passa svenskar. Jag har inte byggt den utan förfinat den under de fyra åren jag har ägt den. Jag har i princip haft den sedan den blev inregistrerad. Den är byggd för billig och driftsäkert nöje. men den är ändå riktigt snabb! Den har inte gått på bana utan jag har haft den som nöjeskörning och mek hobby. Lite information om bilen; - Ford fram (Taunus) - Ford bakvagn (Escort) med skivor - Ställbara coilovers runt om - Uniballs på alla länkarmar - Volvo B230A motor från 1985 med lite extra såsom extraktorgrenrör. Insprut byggt med Mega Squirt system (se internet om Mega Squirt). Programmeras från extra dosa eller PC. Äldre laptop med programvara för mappning medföljer. Med den kan du enkelt mappa om till etanolbränsle - Ford M9 manuell vxl - Minilite 13" fälgar med bra däck - glasfiber stolar. Förarsätet justerbart - Brookland rutor - riktig störtbåge
Några filmer; http://www.youtube.com/watch?v=IbKKy http://www.youtube.com/watch?v=Gw34J Jag har även sammanställt all information och som kan skickas vid intresse. Pris; 125 000 kr Jag måste väl nämna att jag vill enbart bli kontaktad av seriösa köpare. Eventuell kan en Mazda MX-5 (Miata) nyare än 1998 tas som dellikvid. _________________ Peter Dahlqvist |
|
Nybesiktigad idag utan anmärkning!
Här är mer information om bilen (videos); http://www.youtube.com/watch?v=IbKKy http://www.youtube.com/watch?v=Gw34J Jag har även sammanställt all information och som kan skickas vid intresse. Jag glömde tidigare att nämna att en äldre laptop för Megasquirt mappning följer med. Jag har också insett att priset är lite högt och sänker det till; 125 000 kr _________________ Peter Dahlqvist |
![]() |
SÄLJES
S: Locost/Ester (super seven) 125000kr - effektmätt!
|
4149 besök totalt |
