Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ritning på Westfield
2195 besök totalt
Roger Brorsson
Skogen
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Ritning på Westfield

Ritning på Westfield Super 7 finns det att få tag i? Säljs? Isf vad är det som ingår på ritningen? Cad filer , Ritning på framvagn? Karros kan väl köpas separat..

Södra Sandby
Här sen Jun 2005

Hej

Tror inte Westfield säljer ritningar.
Det så kallade bok chassit är väl en rätt oblyg kopia på Westfield .

//Kenneth

Westfield SEiW
Mini Jem GT
Citera
Roger Brorsson
Skogen
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Nån som kan berätta mera?

om jag förstår är väl weatfild det lämpligaste pm man ska köra med mc motor dessutom?

Göteborg
Här sen Jun 2005

Regga dig på www.locostsweden.se om du inte redan gjort det, där finns svaret på alla dina Super 7 frågor...

Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
A944T
Stockholm
Här sen Jul 2008

Haynes har en hel bok där man bygger en replica.
Där finns ritningar, skisser ja, allt.
http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catal . . . .

Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005

Westfield verkar inte vara så pigga på att sälja något över huvud taget om man inte köper större delen av bilen från dem... De försöker väl hålla lite märkesstatus. Går väl alltid att lösa ändå, iofs... Sitter ju Westfield-spindlar och annat på en del andra byggen.

om det är någon skillnad när det gäller tillgång på ritningar, delar osv vet jag inte, men det finns ju en del andra alternativ för MC-motor också. DAX har väl haft något alternativ ganska länge.

MNR är en nykomling (tror jag?) med ganska annorlunda och till synes seriösa lösningar annars. Finns ett bygge på gång här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=40982

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004

Re:

olofson skrev:
Westfield verkar inte vara så pigga på att sälja något över huvud taget om man inte köper större delen av bilen från dem...

Syftar du på Roadster bil då? När jag köpte min bil direkt av Westfield så tog dom emot tex stolar från annan leverantör och skickade med i samma låda som resten av bilen. Jag fick köpa hur mycket eller hur lite grejor jag ville av dom. thumbs up Att dom inte säljer ritningar tycker jag inte är så konstigt. Det är ju inte svårt at få tag på ritningar till locostar som blir/är snarlika.

Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005

Re:

Megablade skrev:
olofson skrev:
Westfield verkar inte vara så pigga på att sälja något över huvud taget om man inte köper större delen av bilen från dem...

Syftar du på Roadster bil då?

Mja, det är möjligt att det är så det hänger ihop. Det har ju även påståtts att Westfield inte vill sälja bilar direkt till svenska kunder, men vissa har ju tydligen gått den vägen ändå.

Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

olofson skrev:
Megablade skrev:
olofson skrev:

Syftar du på Roadster bil då?

Mja, det är möjligt att det är så det hänger ihop. Det har ju även påståtts att Westfield inte vill sälja bilar direkt till svenska kunder, men vissa har ju tydligen gått den vägen ändå.

Spelar väl mindre roll vilken firma och vad för produkt. En tillverkare skaffar sig återförsäljare/förmedlare i olika länder/marknader för att ta hand om försäljning, reklam, garanti, frågor etc. Varför då sälja direkt till kund och sedan få ta hand om allla 'problem' när man har en importör/återförsäljare som tar hand om sånt? Varför ska återförsäljaren ta hand om privatimporterade? Ingen förtjänst = ingen support

Man får vad man betalar för!

Men jag vill ha ritningar tänk lite

Varberg
Här sen Maj 2005

Re:

Rolle Scirocco skrev:
Men jag vill ha ritningar tänk lite

Mjo, men ritningar är de nog inte heller speciellt intresserade av att sälja - varesig direkt eller via ÅF.
(och nej, inga ritningar i manualerna; bara ungefärliga skisser för att visa hur och var saker ska monteras.)

Men, det är väl bara att ringa och fråga...? Westfield, MNR osv, eller respektive ÅF - någon kanske tycker det är bättre att sälja lite ritningar och lite delar än inget alls?

Bok-chassit verkar iaf väldigt likt Westfield, så det kanske kan vara en idé att utgå från de ritningarna, och kolla upp vad som egentligen skiljer?

(Tyvärr har jag ingen lös ram att mäta på, och den jag har är avsedd för bilmotorer, inklusive Rover V8... )

Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Boken som det länkas till här i tråden är i stort en kopia av MK Indy och den är i mina ögon en likvärdig konstruktion med Westfields variant - dvs snygg design men med flera punkter där de medvetet eller omedvetet missat att triangulera på flera ställen.

MGB GT 1967
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Jag tror inte Westfield har några ritningar, de har en uppsättningar jiggar varifrån alla chassin görs. Det är England

Du får väl köpa en ram och plasten eller be någon med en bil i delar om du får mäta. Du kommer inte hitta några symmetriska eller jämna mått på en Westfield jag mätte lite på min under byggnationen och insåg snart att jag bara blev mer deprimerad av att se att inget är symmetriskt, men bilen funkar bra ändå

Allmänt banåkaforum
Ritning på Westfield
2195 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande