| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Vinterobjekt Golf GTI -83 -såld!
|
4154 besök totalt |
|
S: Vinterobjekt Golf GTI -83 -såld!
'
Sätter ut min gammel golf, trist att den står ytterligare en vinter och blir förstörd
Avställd och obes Hyffsad i kaross, svetsad av mig för nåra år sedan. lite ytrost finnes. Alla lister mm finns. Framruta sprucken, fram och baksäte saknas. Finns 2st stolar från skoda fabia -01 ,följer med om man vill. Motorn startar och går, har dock benägenhet att trycka ur sig kylvattnet (toppackning?) efter nåra km körning. Därav stilleståndet Sitter ett bränslehuvud från en 16v på luftvågen. Självklart måste man gå igenom bromsar mm. eftersom den stått i över ett år. Transport av bil kan ordnas...
Pris:4000 eller kom med ett bud
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
||
|
nop dessa hette oxå Special, satt 1,8l motorer i dom, tror där va något mer
gjort på väghållningssidan men inte säker.. _________________ Danny Svensson Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan) Bmw M535i -87 Diamantsvart Bmw 323i sport -79 (samlaråk) |
||
|
Re:
Ska vi se om jag minns allt.. var några år sedan jag skruvade mk1:a. Special var i princip mk1:an som såldes samtidigt som mk2:an gick att köpa. Den är dock inte så speciell egentligen utan den utrustning som kom i var: - Gröntonade rutor (tror att den extra "toningen" längst uppe på framrutan var kom med också) - Läderklädd ratt - Dimljus i grillen var standard - Lite annorlunda låsknoppar (urgröpning istället för ovala på ovansidan) - Kontakten till fördelaren har en annan anslutning (samma på som mk2:an, vilket jag upptäckte när en ospeciell motor skulle lyftas ner i en specialare )
- Ev. någon ytterligare lite småpryttel, men m.a.o smågrejor. Motor, väghållning är det samma för som vanliga -83:an. _________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 Alfa Romeo 75 -88 Toyota Celica ST -77 BMW I4 M50 -23, + Aprilia Touno -18 |
||
|
Ändrar rubriken då jag inte vet vad som stämmer.
Hade för mig att de mk1 som såldes samtidigt som mk2 fick heta special.
Dessutom sade killen jag köpte den av att " de e en speciall vetu" Förövrigt startades bilen idag och fick gå lite. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
||
|
Re:
Står i reg beviset om de är en GTI special
Så kolla där.. _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||
|
Ingen som vill ha en MK1??
Sänker priset till 2000 spänn nu! Kan som sagt transportera den om så önskas mot ers.
Även bytes... Behöver 4st sommardäck 195/50 -15 i ok skick. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
||
|
|
||
|
Kan du tänka dig att byta golfen mot ett gäng mini-z kopior? Har tre st firelap med olika frekvenser, bästa partytricket att köra runt på vardagsrumsgolvet på ställ.. Nya, kompletta med radio och diverse reservdelar. (köpte 10st men har inte behövt öppna alla)
//Andreas _________________ Andreas Södergren V70 2.4 tjänstebil V40 2.0T skjutsa till dagisbil S40 2.0 banbil konstigt, jag gillar ju inte ens Volvo... |
||
|
Re:
Trevligt erbjudande men har tillräckligt radiostyrt som bara står på hyllorna
Tack ändå
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
||
|
hmmm jag blir mer o mer sugen :P. hoppas den är kvar ett tag till. rätt vad det är så kommer jag o hämtar den :P.
|
||
|
Finns bilen kvar? Skicka ett mail till mig i så fall tompa_jansson84@hotmail.com
_________________ \\Tompa |
||
![]() |
SÄLJES
S: Vinterobjekt Golf GTI -83 -såld!
|
4154 besök totalt |

