Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 15103 besök totalt |
Lite uppdateringar
Har varit dålig på att uppdatera sidan här på rejsa ska försöka bättra mig... Känns som att dygnet har för få timmar för jobb,familj,hobby Svetsat igen där reservhjulsbaljan satt och där tanken satt i bagagen ![]() Har även kapat slipat spacklat för att få dit bakdelen som egentligen är till e36 compact. Även testmonterat mina ljuddämpare från evil power 4x4" kanske lite overkill... ![]() ![]() Har även fått i buren från Sparco ![]() ![]() _________________ Oskar Kronlid |
||||
var först grymt skeptisk till ditt val av den bakre kjolen från compakten, men det blev ju riktigt coolt ju! bra jobbat.
![]() |
||||
Stol, intercooler, kyl & motor
Provmontering av sportstol ![]() Montering av intercooler & kyl ![]() ![]() ![]() ![]() Provmontering av block, topp, växellåda, grenrör, turbo & insug för att se till att inget tar i någonstans Det gjorde det så jag fick kapa upp lite i torpeden.... ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Oskar Kronlid |
||||
|
||||
Änligen börjat greja lite med bilen igen efter ca 6 månaders upehåll. Kom en renovering av ett hus emellan...
Har nu börjat skruva ihop motorn. Har fått tillbaka ett nyborrat och deckat block ftån Trollspeed så nu är det bara att montera ARP bultar monterade ![]() Nya lager ![]() Den nybalanserade veven är i ![]() Alla kolvringar filade och monterade på JE kolvarna ![]() ![]() Som ni ser i bakgrunden så är även toppen klar. Har fått den svetsad,planad,mirafräst monterat lite större raceventiler, racefjädrar med CrMo retainers, HD-vippor som förhoppningsvis inte ska gå av, nya vipparmsaxlar och en Z45 Turbokam, ställbart kamdrev. Kolvar & vestakar har varit på viktning och är viktade til 0,1 grams noggranhet. Ska se om jag orkar få i dem i dag, midsommarafton. _________________ Oskar Kronlid |
||||
Re:
Ursäkta trådkapning/offTopic.. ![]() Är det någon som sett en e30 med dessa skärmbräddare ? Det borde väl se ganska bra ut...eller..? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re:
Ja det kunde nog bli bra kräver väl kanske viss modifiering av breddarna ev. Jag har ett par extra bakbreddare. Ge mig ett bud... _________________ Oskar Kronlid |
||||
Ser mkt trevligt ut! Ska bli skoj att se resultatet med de lackade motordelarna sen
![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 15103 besök totalt |