| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bogser ögla?
|
1917 besök totalt |
|
Bogser ögla?
Hejsan. Undrar vart ma får tag på de där tunna bogser öglorna som man brukar se på rejs bilar? De brukar ofta vara röda till färgen. Har kapat bort min på s2an för den fick inte plats så behöver införskaffa en ny.
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
|
Jag antar att det är något liknande nedan du letar efter?
Borde bl.a. finns hos tex http://www.demon-tweeks.co.uk _________________ Nils Erixon |
||
|
De flesta är nog ändå hemgjorda tror jag. Gäller bara att hitta ett rör i lämlig diameter och kapa en bit av (innerdiameter 60 mm) alternativt ta en tjock plåt och skära ur.
Färgen beror på att reglementet förespråkar röda eller gula öglor. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
|
Vädigt tuffa "retractable" http://www.rennline.com/products.asp
_________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||
|
60mm avgasklämma?
Inte så fancy men det funkar. Sen har du utdragbart bogserband (liten flärp tittar ut genom plastfronten och öglan dras ut när den behövs) fäst bakom kofångaren. Har setts på några BMW i STCC tror jag. 60mm id för SBF, 80mm för FIA, uppfinningsrikedomen är stor, det viktigaste är att det fungerar och absolut inte går av när du snabbt skall ryckas loss ur Lecakulorna. |
||
|
Re:
Word, lika rädd varje gång jag drar upp någon att öglan ska gå av och man själv har ett vajerhalsband hårt åtdraget. >
Prova gärna era bogseröglor innan ni åker till banan
Edit: Har dragit av ett flertal bogseröglor, speciellt på gatbilar och nya racebilar (nya team), tyvärr så verkar det som vissa gatbilar tar bort bogseröglor för att det är "snyggare" och då är det bara att sätta ett sling på fjäderbensstaget av kolfiber
Tar en himla massa värdefull bantid för andra bara för att man inte vill skada för mycket och letar efter stabila infästningar att fästa bogserutrustningen i. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bogser ögla?
|
1917 besök totalt |