Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1252 besök totalt |
Rallyfråga! Grupp E
Nu är jag väl lite OT här men rally svänger ju i alla högsta grad det med! ![]() Ska åka rally i någon billigare klass med en av bilarna i signaturen... ![]() Men jag undrar om jag kan åka i Grp E med en 244? Jag har lusläst reglerna på www.sbf.se och hittar inga hinder. Men många säger till mig att det inte ska gå att åka Grp E med 244:an. Så jag undrar om någon här möjligtvis vet något? Bilen i fråga är en 244 -86 med B230A motorn. Potent redan från fabrik ![]() ![]() |
||
Re: Rallyfråga! Grupp E
Ring till SBF och be om besked. Dom har listor över vilka bilar som är godkända eller homolgerade för alla klasser. Varför skall det inte gå att åka i Grp. E med en 244:a? Är den inte snäll mot träden eller vad? ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||
_________________ Jörgen Eriksson |
||
Vi kör grupp E i Tarmac cup där är det en 240 med, kolla resultaten på www.tarmacup.com .Från årsskiftet är det ny regel i grupp E löpande 12års regel så nästa år fårman åka med 82 or.men vi kör en Ascona A 19SR från 74
_________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
Menar du inte 92? _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1252 besök totalt |