Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Ett varv runt Norrköpings stadsbana 1987!
1 besök senaste veckan (1283 totalt)
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007

Trådstartare
Här kommer ett varv runt den gamla stadsbanan i Norrköping från 80 talet. De är Hasse Möller som tar oss på en tur med sin Ford RS200. Året är 1987 och ja tror detta är de sista året de kördes på denna knixiga stadsbana?

http://www.youtube.com/watch?v=kgo_cf5MgRM&fmt=18

Sen om de är den bästa banan jag nånsin sett låter jag vara osakt...

Jag var för övrigt där och kollade på tävlingarna, va väldigt ung på den tiden så kommer knappast ihåg nått, tyvär.

Kinda
Här sen Aug 2005

Kan någon som vet rita upp hur banan gick. Jag känner igen vägen där ahlsell ligger och så finns räckena kvar i industriområdet bakom ahlsell. Var det lyckat? Kom det mycket publik?

Sala
Här sen Nov 2007

Trådstartare
Såhär såg den ut, ta fram karta på eniro och jämnför

fixade bilden så den syns, ingen hetlänkning tillåten från den sidan där bilden låg
/Anton

Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004

Jag vill minnas att man körde 1986, 1987 & 1989. Det började med uppvisningskörning 1985 i samband med att Norrköping fyllde 600 år & fortsatte året därpå med "riktiga" tävlingar.

1986 & 1987 kördes det vi idag känner igen som sportvagnsserien & RHK-cupen + heat med bilar ur Steigenberger cup. Jag kommer inte ihåg om det VAR Steigenberger eller om det bara var ett koppel bilar ur serien. David Piper, Stirling Moss mfl var i alla fall där & tävlade.

1989, efter ett års uppehåll, var tävlingarna tillbaka. Nu var Bilsport medarrangör & heaten var SSK-serierna + grupp A med Sierror, E30M3 mfl. Det sades då att det skulle köras vartannat år men tyvärr blev det inget mer. En del Armco står som sagt kvar än idag nere på Sjötullsgatan.

Hasse Möllers bil måste varit flång ny där på filmen. Jag kommer ihåg att han körde med den 1989 men då var den grön/röd & sponsrad av Almroth Bygg (en polare till farsan). Jag jobbade för övrigt med Hasses mek på den tiden; vi var bilplåtslagare på Hårds bilverkstad.

Lotus Elite -60
BMW E30 Baur TC2 -85
Sportscar F1000
van Diemen RF75
MG Midget -61
Citera
denstr78
Norrköping
Här sen Apr 2003

Det där kommer man ihåg, var runt 10 år när det begavs sig.

Förstå att stänga av en så stor del av en stad, det skulle knappast funka idag, det var bättre för

Manta 2.0t <--SÅLD
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Jag lyfter min gamla Norrköpingstråd (med bilder & karta):

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=25028&start=0

Här är kartan förresten

Ett varv runt Norrköpings stadsbana 1987!
1 besök senaste veckan (1283 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande