Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2008-09-08 Sviestad | 1, 2 >> 6118 besök totalt |
Nåt är knas med bilduppladdningssystemet, de 6 första bilderna skrevs över, laddar om...
Edit: När jag laddade upp nya bilder till bmwtråden så hamnade dom här och sviestadbilderna där. Använde iofs samma namn på lokal disk (sviestad20080908/01.jpg och mantorp20080907/01.jpg osv.). Fick döpa om filerna på lokal disk och ladda up igen. _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||
Tack för bilderna! Alltid lika roligt att få se bilarna på banan.. _________________ Mikael Ankler Exige V6 CUP 2013, Speedsters Turbo 2002 |
||||
Riktigt kul och lagom med bilar. Första gången på bana med Volvon och det gick över förväntan även om jag tog det väldigt försiktigt med bruksbilen.
Tack för ett bra event, som alltid på Sviestad _________________ Nuvarande: Volvo S60R (370 hk) Tidigare: 327 -89 TURBO (750 hk) M3 -88 TURBO (450 hk) |
||||
Hur funkade bromsarna? Blev det någon fading? _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||
Tack för igår!
Det var skoj att få komma ut och känna på BMW:n, trots ett lite större äventyr i gräset.... Ber om ursäkt ifall jag var ivägen för någon. om nån har bilder på min bil så får ni gärna skicka dom då det alltid är kul att ha (oavsett kvalité) På återseende! / Mvh Jimmy - Lila E36:a _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||||
Ja några bromsar borde tröttnat om man kollar bilderna. Corvettens bromsar kastade gnistregn, lyckades få en skaplig bild på det. Såg lite märkligt ut För egen del blev det inget kört då en kylarslang sprang läck på väg till Sviestad Fler bilder här ----> http://picasaweb.google.com/axelsson _________________ Erik Axelsson http://www.garaget.org/?car=52583 Foto: https://picasaweb.google.com/107836393426305227778 |
||||
Tyckte väl att det luktade brända bromsbelägg om en del bilar. Sviestad är nog den bana som ställer störst krav på bromskylning enligt min erfarenhet. Imponerande att inte fler bilar drabbas av fading och elände när skivorna lyser så där vackert.
Bromsen är fartens fiende ... _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Riktigt trevligt igår. Andra gången på bana med bilen för min del och lyckades köra slut på beläggen helt så kvällen slutade lite tidigare än väntat tyvärr.. Kul med så mycke körtid. / Henke
_________________ Henrik Andersson Mitsubishi EVO VIII |
||||
Inga tendenser till fading. Dock körde jag väldigt lugnt. _________________ Nuvarande: Volvo S60R (370 hk) Tidigare: 327 -89 TURBO (750 hk) M3 -88 TURBO (450 hk) |
||||
Gick det sönder något? Såg lite läskigt ut _________________ Joachim Qvarnström |
||||
En riktigt toppenkväll blev det och trots ett lite fuktigt väder måste man väl ändå säga att vi hade tur då regnet stog som spön i backen både på dit och hemvägen!
Sen så är det väl läge att be om ursäkt till 2fast4u i Spontonen som fick göra en riktig undanmaöver vid start och mål bara för att jag inte uppmärksammade honom i backspegeln. Din puls måste höjts en aning från vad jag har fått återberättat (I silvriga speedstern) _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
Ingen fara, kallingarna behövde inte bytas i alla fall. Generell kommentar man kan ge till de som blir ikappkörda är att ligga kvar i det spår man har, gör inga plötsliga manövrer till andra bankanten. Vill man underlätta omkörningen så är det bättre (om det behövs) att lätta lite på gasen. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Jag förstår vad du säger men till allas försvar måste sägas att din bil syns väldigt dåligt när det är lite skymning. En bättre uppsättning lyse skulle vara en fördel. Jag var väldigt uppmärksam bakåt men missade ändå dig vid ett tillfälle. Din bil är avsevärt snabbare än de flesta där ute och många är oerfarna så alla behöver vara vaksamma. _________________ Nuvarande: Volvo S60R (370 hk) Tidigare: 327 -89 TURBO (750 hk) M3 -88 TURBO (450 hk) |
||||
Kändes ganska odramatiskt som tur var, vart mest orolig när jag närmade mig den stora vallen.... Jo lite plast gick sönder (innerskärmar, fästen mm) men det var ju inte värre än att det gick att fortsätta Så ny plast i vinter. Ber om ursäkt när jag skulle ta mig ut igen om jag var ivägen för dig. / Mvh Jimmy _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||||
jag var där och kollade,hade tänkt att köra då det var strålande solsken hemma kl16 sedan fegade jag ur när man såg hur dåligt vädret var, så jag nöjde mig med att se dom som körde. Som en dålig ursäkt kör jag med bara en coilover fram då den andra har skurit kan jag inte justera in den till mina nya övre fästen, och stötdämparen på vsidan har gjort sitt..men ni som körde fick mycket körtid då inte många vågat sig dit...
_________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Den gick bra din lilla låga svarta faran! Trängdes lite med dig när jag testade den vita monsterBMWn men det var ju kört att hänga på:) Tog du några tider för det ser fort ut? Vi åkte 1.05.0 med GT2an.
_________________ Joachim Qvarnström |
||||
Jaha det var med dig jag tampades. Råkade ut för en fånig grej i utgången ur rondellen då du kom upp jämsides. Sladden från den nya displayen i ratten hängde lite tokigt (provmonterad bara för att se om jag gillar positionen) och lyckades fånga upp strömbrytaren och stänga av tändningen. Det blev som lite dålig gasrespons innan jag kom på vad som hänt...
1.05.38 var det snabbaste jag klämde till med. Kall och fuktig bana är inte idealt när man är så lätt. Tog massor av varv innan jag hade ordentlig värme i däcken och det började bita i ordentligt. Hörde att du varit snabbare med GT2an vilket irriterade mig enormt, men då hade det börjat bli mörkt och var inte läge för några nya hjältedåd. > _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
ove>> Även jag kände att jag var lite i vägen för dig ut på start- och målrakan. Dessvärre berodde det på att treans drev i min låda inte längre kände för att vara med, så jag rullade av banan så fort jag kunde. Annars brukar jag försöka lämna plats när din raket dyker upp i backspegeln.
|
||||
Eftersnack 2008-09-08 Sviestad | 1, 2 >> 6118 besök totalt |