| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Dzus eller liknande.
|
2220 besök totalt |
|
Dzus eller liknande.
Jag letar efter något lämpligt liknande dzus, men gillar inte att måste ha verktyg eller den med vingar. Vet att det skall finnas andra alternativ, bla med en liten ring som sitter fast i "hatten". Vem/vilka kan tänkas ha dessa ? Liknande denna. |
||||
|
Demons D-ring fastener är det jag letar efter (naturligtvis kan annan liknande vara intressant). Men finns det ingen i Sverige som kan tänkas ha i lager
Michael: Har sådana liggande, men jag skall bara sätta fast en liten kolfiberbit till "bagaget" |
||||
|
Re:
Skulle jag också ha tänkt på............då
|
||||
|
|
||||
|
Hej !
Blir lite orolig när jag läser detta inlägg. Jag har tänkt att bli klar med min glasfiberhuv och baklucka nu i vinter och tanken var att använda dzus lås. 4 st i framkant på huven och 2st bak och 1 i varje hörn på bagage luckan. Huven väger ca 6kg o bagageluckan ca 2.3kg (är inte lackat än ) std 27kg huv 15kg baklucka.
Bilen är en gammal saab 900 -88. Det jag undrar är, ska man inte använda dessa lås på tex huv och baklucka ? mvh Richard _________________ Richard Ahlström |
||||
|
Re:
Nu är jag osäker på din undran här, men om du undrar över dom lås som Westfield visar så är dom okay. Mitt problem tidigare var att jag glömde att spänna fast huven, med dom problem som det innebär
|
||||
|
Hallo
Ang låsar och liknand, för att slippa beställa ifrån england så kolla här www.janolisamotorsport.com,
_________________ R Malmström MSCC |
||||
|
Re:
Nu hade jag inte kollat med Jan o Lisa, men dom flesta verkar inte ha just den jag var ute efter "D-ring", sen var dom jag tipsade om också väldigt Svenska
|
||||
|
Re:
Up up and away
|
||||
|
Re:
http://colly.southcodistributor.com/ Här finns Dzus i en rad olika varianter, även med ring. Klicka på bilderna så kommer det fram fler alternativ. Colly Components ligger i Kista. T: 08-7030100. _________________ J Carlsson |
||||
|
Re:
Såg det nu, får väl skylla på att jag var väldigt trött i lördags mose när jag skrev
_________________ R Malmström MSCC |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Dzus eller liknande.
|
2220 besök totalt |