| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Porsche bells
|
1019 besök totalt |
|
Porsche bells
Jag samlar delar för att ersätta mina tidigare 930/917 fram bromsar på Porschen och tänkte annvända 996 gt3 eller gt2 ok (vad man hittar till rätt pengar). Någon som vet var man hittar bells som passar mot 996/997 naven för vettiga pengar? . _________________ Pelle Persson |
||
|
Re:
Dom har men därimot är dom knappast gratis...långt därifrån. Det finns även ett gäng leverantörer som säljer RSR/cup bromsar men dom tar i riktigt ordentligt i sin pris sättning. Någon som har hittat ngt vettigt i staterna? (alla kör snart 996 och någon måste köpt annat än rsr bromsarna till sin bil eller?) _________________ Pelle Persson |
||
|
Wilwood har bells som halvfabrikat.
Dom hamnar nog på en 1000-1500:-/st och sedan en timmes bearbetning på det. Man kanske kan klara sig på 2-2500:-/st då. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
Hej!
Jag skulle rekomendera 964 Turbo skivor/ok och nersvarvade original SC nav. Dvs. "Big Reds". Men ag fattar inte vad problemet är med 930 bromsar? MEd rätt kylning håller dom hur bra som helst och väger mindre än Big Reds och 996 bromsar??
_________________ G o r a n A m c o f f |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Porsche bells
|
1019 besök totalt |