| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: LÖST!!!! Vevaxel / Hel motor BMW M44. BRÅDIS!!!!
|
2645 besök totalt |
|
K: LÖST!!!! Vevaxel / Hel motor Bmw M44. BRÅDIS!!!!
!!!!!!!!!!!!!!! JÄTTEBRÅDIS !!!!!!!!!!!!! Nu är det panik, måste ha tag i en oskadad vevaxel till en Bmw M44 motor ev
hel motor kan i värsta fall vara intressant. Alla upplysningar emotses tacksamt, kanske vet du en kompis farsas jobbar kompis släkting---------
Roffa 070-5298447 _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
|
Re: K: BRÅDIS!!!! Vevaxel / Hel motor Bmw M44. BRÅDIS!!!!
http://cgi.ebay.de/BMW-M44-Kurbelwel
_________________ Pelle Persson |
||||||
|
Att vi inte såg det tidigare, senior åkte från Strassbourg kl 14.30 i eftermiddags. Borde väl ha hunnit norr om Kassel vid det här laget...
_________________ Anders Jonsson, 77,3 Km från NS Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl "Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil" |
||||||
|
Re: K: BRÅDIS!!!! Vevaxel / Hel motor Bmw M44. BRÅDIS!!!!
Tack Pelle
Begriper inte så mycket då Tyska inte är mitt bästa ämne Kan man komma i kontakt
med säljaren? eller----- Kan någon förklara, anbudstiden går ut om två dagar så långt begriper jag men vidare hur funkar
det. Man måste ju vara säker på att säljaren skickar till Sverige. _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
|
Re: K: BRÅDIS!!!! Vevaxel / Hel motor Bmw M44. BRÅDIS!!!!
Jag kastade iväg ett mail till killen frågade ang frakt, då han skrev i annonsen att han inte skickade utanför tyskland. Allt går att fixa...det finns alltid rejsianer i tyskland;) Har du eller Marcus ebay konto? _________________ Pelle Persson |
||||||
|
Hej Pelle
Ingen av oss har något konto på ebay.de än,, iofs så går det väl att lösa, men fattar inget av tyskan iaf
Kanske går att få lite mer hjälp av dig med det här kanske ? Väldigt tacksam att du skickade ett mail till personen iaf
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||
|
Marcus,
Antar att ni sökt på bildelsbasen. Här kanske sitter något ni vill ha: http://www.bildelsbasen.se/?index=de -Värt att kolla här: bmw-motorer@telia.com + 0737-316744 el 0738-272007 om han har... -Mobimech har en farligt massa bra att ha på hyllan, ring Peder -Ringt Köhler? Annars så ta tillfället i akt och köp en hel Z3ā
_________________ Patrik Skoog |
||||||
|
Re:
Jodå Patrik redan kollat bildelsbasen, tyvär inga lämpliga objekt. Det är nämligen
skillnad på 1,8 (M43) och 1,9 (M44) Dom har bara kompl motorer för 15 - 20 papp
Lika med det andra tipset, bara hel motor. Blir lite överkurs då vi bara är i behov av vevaxeln. Visserligen är Bmw Cup viktigt, men inte riktigt så viktigt
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
|
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
detta borde vara en m44
http://www.blocket.se/vi/18000317.ht _________________ Patrik Skoog |
||||||
|
Re:
Detta är en m43 motor 118 hk är ju 8-ventilaren efterföljaren till m40 Men veven är väl samma _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Re:
Enl mina efterforskningar är det olika reservdels nummer på dessa, men jag är inte hundra om det är samma slag. Måste finnas någon lista någonstans, men var? Verkligen kul med alla som jobbar och sliter med vårat problem
heder åt er alla. _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
|
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Re:
Visst f_n det är ju 8v på den då måste det vara en M43TU, men som sagt, det har hänt förr att BMW har olika nummer på samma pryl. Roffa, är det bara toppen som skiljer så lär ju veven passa. Kanske dax för Marcus att sätta sig i bilen och pysa upp till Dalarna för att mäta vevar! _________________ Patrik Skoog |
||||||
|
Re: K: BRÅDIS!!!! Vevaxel / Hel motor Bmw M44. BRÅDIS!!!!
Ingen lycka på Ebay, kanske lika bra det ökade i pris 110_ sista halv minuten, tusen tack
i alla fall Pelle Sökandet går vidare
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
Beställde ny axel av vår lokale Bmw handlare i Måndags fm
Fick axeln i dag på morgonen Stort tack till hela Bmw organisationen för
ett mycket snabbt jobb
Nu är det bara att försöka mecka ihop skrotet och hålla tummarna.
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
|
Re:
Så bra blir det när central lagret ligger i Skåne Roffa!
_________________ Patrik Skoog |
||||||
|
Re:
Fanns ju inte i Skåne, utan togs från Deutchland
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
![]() |
SÄLJES
K: LÖST!!!! Vevaxel / Hel motor BMW M44. BRÅDIS!!!!
|
2645 besök totalt |
