Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vad är en gatbil? splittad från STACC-tråden
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
9035 besök totalt
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 885



Re:

-Jonte- skrev:
Antingen så accepterar man bilar som är besiktade och godkända för väg som gatbilar eller så får man gå den strikta vägen. Där endast bilar som kommer direkt från fabrik utan den minsta modifiering (knappt byta luft i däcken) kan kallas gatbilar.
Men frågan är bara vart man drar gränsen då, Ariel Atom, Donkervoort eller Lotus 2eleven ?


om jag köper en bmw 320i och besiktar den och sedan i princip bara byter chassinummer med en STCC bmw, då är den ju besiktad och godkänd och således en gatbil. Det är ju ändå så många modifierade bilar går till väga. Har en besiktingsmotor och en motor som snvänds resten av året. Vilket kan hårddras och vipps har du moddat din bil till en DTM-bil och anser att den är besiktad och godkänd för att den var det en gång i tiden

_________________
/Petter Ledin
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Alla som kör med helbilsgodkända bilar får väl inte ens byta till däck som inte finns
med i godkännandet om man ska hårddra det.

Så här faller ju alla helbilsgodkända de är ju automatiskt olagliga om man pillat med nått
så här gäller alltså strikt orginalskick om man ska kvala in som gatbil om det är godkänd av
bilprovningen som gäller.

& då menar jag inte bara på bes dagen utan alla dagar på året

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



Re:

Petter skrev:
-Jonte- skrev:
Antingen så accepterar man bilar som är besiktade och godkända för väg som gatbilar eller så får man gå den strikta vägen. Där endast bilar som kommer direkt från fabrik utan den minsta modifiering (knappt byta luft i däcken) kan kallas gatbilar.
Men frågan är bara vart man drar gränsen då, Ariel Atom, Donkervoort eller Lotus 2eleven ?


om jag köper en bmw 320i och besiktar den och sedan i princip bara byter chassinummer med en STCC bmw, då är den ju besiktad och godkänd och således en gatbil. Det är ju ändå så många modifierade bilar går till väga. Har en besiktingsmotor och en motor som snvänds resten av året. Vilket kan hårddras och vipps har du moddat din bil till en DTM-bil och anser att den är besiktad och godkänd för att den var det en gång i tiden


Sen är det väl kanske lite svårt och förmodligen hiskeligt dyrt att köra den till och från banan?

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 885



Re:

OFFkeFF skrev:
Petter skrev:
-Jonte- skrev:
Antingen så accepterar man bilar som är besiktade och godkända för väg som gatbilar eller så får man gå den strikta vägen. Där endast bilar som kommer direkt från fabrik utan den minsta modifiering (knappt byta luft i däcken) kan kallas gatbilar.
Men frågan är bara vart man drar gränsen då, Ariel Atom, Donkervoort eller Lotus 2eleven ?


om jag köper en bmw 320i och besiktar den och sedan i princip bara byter chassinummer med en STCC bmw, då är den ju besiktad och godkänd och således en gatbil. Det är ju ändå så många modifierade bilar går till väga. Har en besiktingsmotor och en motor som snvänds resten av året. Vilket kan hårddras och vipps har du moddat din bil till en DTM-bil och anser att den är besiktad och godkänd för att den var det en gång i tiden


Sen är det väl kanske lite svårt och förmodligen hiskeligt dyrt att köra den till och från banan?


Jo men det har väl inte med saken att göra. Finns ju ett antal gatbilar som kommer på trailer till träffarna

_________________
/Petter Ledin
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Re:

Petter skrev:
OFFkeFF skrev:
Petter skrev:
-Jonte- skrev:
Antingen så accepterar man bilar som är besiktade och godkända för väg som gatbilar eller så får man gå den strikta vägen. Där endast bilar som kommer direkt från fabrik utan den minsta modifiering (knappt byta luft i däcken) kan kallas gatbilar.
Men frågan är bara vart man drar gränsen då, Ariel Atom, Donkervoort eller Lotus 2eleven ?


om jag köper en bmw 320i och besiktar den och sedan i princip bara byter chassinummer med en STCC bmw, då är den ju besiktad och godkänd och således en gatbil. Det är ju ändå så många modifierade bilar går till väga. Har en besiktingsmotor och en motor som snvänds resten av året. Vilket kan hårddras och vipps har du moddat din bil till en DTM-bil och anser att den är besiktad och godkänd för att den var det en gång i tiden


Sen är det väl kanske lite svårt och förmodligen hiskeligt dyrt att köra den till och från banan?


Jo men det har väl inte med saken att göra. Finns ju ett antal gatbilar som kommer på trailer till träffarna


Att man åket trailer till täffarna kan ju ha många anledningar

1: vill inte slita ut sin dyra trimmade maskin på transport mil
2: vill kunna satsa hårt på banan utan att behöva vara rädd för att stå med trasig bil & inte komma hem
3: Rädd att polisen ska fånga in en pga olagligt fordon

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 885



Re:

Michael Bäck skrev:
Petter skrev:
OFFkeFF skrev:
Petter skrev:
-Jonte- skrev:
Antingen så accepterar man bilar som är besiktade och godkända för väg som gatbilar eller så får man gå den strikta vägen. Där endast bilar som kommer direkt från fabrik utan den minsta modifiering (knappt byta luft i däcken) kan kallas gatbilar.
Men frågan är bara vart man drar gränsen då, Ariel Atom, Donkervoort eller Lotus 2eleven ?


om jag köper en bmw 320i och besiktar den och sedan i princip bara byter chassinummer med en STCC bmw, då är den ju besiktad och godkänd och således en gatbil. Det är ju ändå så många modifierade bilar går till väga. Har en besiktingsmotor och en motor som snvänds resten av året. Vilket kan hårddras och vipps har du moddat din bil till en DTM-bil och anser att den är besiktad och godkänd för att den var det en gång i tiden


Sen är det väl kanske lite svårt och förmodligen hiskeligt dyrt att köra den till och från banan?


Jo men det har väl inte med saken att göra. Finns ju ett antal gatbilar som kommer på trailer till träffarna


Att man åket trailer till täffarna kan ju ha många anledningar

1: vill inte slita ut sin dyra trimmade maskin på transport mil
2: vill kunna satsa hårt på banan utan att behöva vara rädd för att stå med trasig bil & inte komma hem
3: Rädd att polisen ska fånga in en pga olagligt fordon


Precis det är ju det jag säger ovan. Förstår inte att ingen förstår vad jag skriver
Svar
1 det är väl därför man tex inte kör sin DTM-bil till bana precis som OFFkeFF säger

2 Ja fast i verkligheten beror det oftast på att det är så driftosäkra bilar att man troligen inte kommer hem med dom

3 Ja och då är det ju inte en gatbil (förstår nästan att det är det du menar)
2

_________________
/Petter Ledin
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



Re:

Petter skrev:
Michael Bäck skrev:
Petter skrev:
OFFkeFF skrev:
Petter skrev:
-Jonte- skrev:
Antingen så accepterar man bilar som är besiktade och godkända för väg som gatbilar eller så får man gå den strikta vägen. Där endast bilar som kommer direkt från fabrik utan den minsta modifiering (knappt byta luft i däcken) kan kallas gatbilar.
Men frågan är bara vart man drar gränsen då, Ariel Atom, Donkervoort eller Lotus 2eleven ?


om jag köper en bmw 320i och besiktar den och sedan i princip bara byter chassinummer med en STCC bmw, då är den ju besiktad och godkänd och således en gatbil. Det är ju ändå så många modifierade bilar går till väga. Har en besiktingsmotor och en motor som snvänds resten av året. Vilket kan hårddras och vipps har du moddat din bil till en DTM-bil och anser att den är besiktad och godkänd för att den var det en gång i tiden


Sen är det väl kanske lite svårt och förmodligen hiskeligt dyrt att köra den till och från banan?


Jo men det har väl inte med saken att göra. Finns ju ett antal gatbilar som kommer på trailer till träffarna


Att man åket trailer till täffarna kan ju ha många anledningar

1: vill inte slita ut sin dyra trimmade maskin på transport mil
2: vill kunna satsa hårt på banan utan att behöva vara rädd för att stå med trasig bil & inte komma hem
3: Rädd att polisen ska fånga in en pga olagligt fordon


Precis det är ju det jag säger ovan. Förstår inte att ingen förstår vad jag skriver
Svar
1 det är väl därför man tex inte kör sin DTM-bil till bana precis som OFFkeFF säger

2 Ja fast i verkligheten beror det oftast på att det är så driftosäkra bilar att man troligen inte kommer hem med dom

3 Ja och då är det ju inte en gatbil (förstår nästan att det är det du menar)
2


Kan väl tycka det är ok att skeppa den på trailer ibland också, det är min plan ner till ringen nästa år iaf
Men enligt min definition ska biljäkeln gå att ta ut på normal landsväg och klara småbulor och lite halvrisig asfalt utan att gå i bitar. Kanske till och med gå att baxa över en vägbula utan att lämna hjulupphängning och avgassystem efter sig

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20259



Re:

Petter skrev:
Niklas Falk skrev:
Petter skrev:
Snackar man gatbil och då en typgodkänd bil så finns det inte mycket att dividera om. Jag vet inte men får man ens byta topplagringar på en sådan? Att bes gokänner det tvivlar jag inte på men är det lagligt eller inte?
Skilj på vad Bilprovningen godkänner och vad de accepterar vid en kontrollbes.
Ett godkännande kan du bara få aktivt, dvs de har kontrollerat detaljen (tex vid regbesiktning), acceptera kan de göra passivt (kalla det ignorera om det passar bättre).
En kontrollbes är ju en max 20minuters symptomkontroll med fokus på trafiksäkerhet och avgasvärden, inte mycket annat.
Jo jag trodde att det var precis det jag försökte säga
Jasså
Det som Bilprovnigen godkänt (dvs vid regbesiktning) är lagligt. Det de ignorerat att kontrollera är precis det, ej kontrollerat.

Helbilsgodkända bilar som saknar alternativa dimensioner får använda samma fira val av E/e-märkta däck som alla bilar från 1980. Men om det står alternativa dimensioner så är det de som gäller. Vart alternativen skall kollas upp kan man fråga sig, regbevistet (som alla kan antas ha tillgång till) eller COC (vilket måste beställas från tillverkare, är unikt för varje chassinummer).

Det är synd att vi inte har Norrmännes typning av flyttgodsbilar (enligt 1934år typregler om jag minns någorlunda rätt, fyra hjul och en ratt, bromsar inget krav), då skulle det bli ännu skojjigare.

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 885



Re:

Niklas Falk skrev:
Petter skrev:
Niklas Falk skrev:
Petter skrev:
Snackar man gatbil och då en typgodkänd bil så finns det inte mycket att dividera om. Jag vet inte men får man ens byta topplagringar på en sådan? Att bes gokänner det tvivlar jag inte på men är det lagligt eller inte?
Skilj på vad Bilprovningen godkänner och vad de accepterar vid en kontrollbes.
Ett godkännande kan du bara få aktivt, dvs de har kontrollerat detaljen (tex vid regbesiktning), acceptera kan de göra passivt (kalla det ignorera om det passar bättre).
En kontrollbes är ju en max 20minuters symptomkontroll med fokus på trafiksäkerhet och avgasvärden, inte mycket annat.
Jo jag trodde att det var precis det jag försökte säga
Jasså
Det som Bilprovnigen godkänt (dvs vid regbesiktning) är lagligt. Det de ignorerat att kontrollera är precis det, ej kontrollerat.

Helbilsgodkända bilar som saknar alternativa dimensioner får använda samma fira val av E/e-märkta däck som alla bilar från 1980. Men om det står alternativa dimensioner så är det de som gäller. Vart alternativen skall kollas upp kan man fråga sig, regbevistet (som alla kan antas ha tillgång till) eller COC (vilket måste beställas från tillverkare, är unikt för varje chassinummer).

Det är synd att vi inte har Norrmännes typning av flyttgodsbilar (enligt 1934år typregler om jag minns någorlunda rätt, fyra hjul och en ratt, bromsar inget krav), då skulle det bli ännu skojjigare.


Ser att jag uttryckte mig lite klantigt och gjorde det dessutom till en fråga, jag tänkte som du säger men formulerade mig lite fel

_________________
/Petter Ledin
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Re:

Supramannen skrev:
Jag har väl aldrig sagt att jag är snabbast, skrev bara att snabbaste gatbil, vad jag känner till är min tid på gr sen skrev jag att det säkert finns nån annan där ute som inte jag känner till, detta har jag skrivit många gånger innan..


Supramannen skrev:
Jag har kört 1,28,8 jag som är ett gatbils rekord vad jag vet, nu med nya setupen hoppas jag bättra den tiden


om man har ett rekord är man väl snabbast?


Angående vad som är en gatbil, trimmad gatbil, lådbil, racebil etc. står jag över

Jag vet trimmade gatbilar som kört snabbare, men tyvärr godkänner du inte deras tidtagning.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20259



Re:

Petter skrev:
Ser att jag uttryckte mig lite klantigt och gjorde det dessutom till en fråga, jag tänkte som du säger men formulerade mig lite fel
Forum har ju nackdelen att texter tolkas av den som läser dem, det är alltid svårt att gissa andemeningen (smilys hjälper inte alltid).
Att man blir olämpligt tolkad och läst mellan raderna händer rätt ofta (BTDT). Är men dessutom snabbare på tangenterna än hjärnan hinner med så blir det ännu lättare fel .

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

Erik B skrev:
Supramannen skrev:
Jag har väl aldrig sagt att jag är snabbast, skrev bara att snabbaste gatbil, vad jag känner till är min tid på gr sen skrev jag att det säkert finns nån annan där ute som inte jag känner till, detta har jag skrivit många gånger innan..


Supramannen skrev:
Jag har kört 1,28,8 jag som är ett gatbils rekord vad jag vet, nu med nya setupen hoppas jag bättra den tiden


om man har ett rekord är man väl snabbast?


Angående vad som är en gatbil, trimmad gatbil, lådbil, racebil etc. står jag över

Jag vet trimmade gatbilar som kört snabbare, men tyvärr godkänner du inte deras tidtagning.


Coolt, jag visste inte nån som kört snabbare på GR du har pratat om nån RUF men det va inte snabbare vad jag mindes, men man bör ju ha nån typ av logg eller laptimer och inte stå på muren och räkna tiden..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 931



Re:

KristianAE86 skrev:
Erik Petersson skrev:


/Erik med en bil som åker 1.22-tider i SS med en bil i 100% besiktigat skick.


Är din bil registrerad med den motorn & väghållningsprylarna då ?

Nu frågar jag mest på skoj liksom då min är byggt på liknande sätt & SKALL reggas som OMBYGGT FORDON - Vilket din borde platsa under okså thumbs up )

men om din bil bara passerat SBP utan anmärkning så betyder det ju inte att de är 100% laglig

EDIT:
hittade detta i Eriks biltråd:
Erik Petersson skrev:
Dock SKALL den gå igenom SFRo som ombyggt fordon innan jag är nöjd, för då kan jag slutligen få den inreggad med den nya motorn. Om någon vill hjälpa mig med vad som behövs för godkännande hos SFRo som ombyggt fordon så tas all hjälp emot med öppna armar!


Godkänd hos SFRo som ombyggt fordon, ja. thumbs up

_________________
/Erik Petersson

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



Re:

Supramannen skrev:
Erik B skrev:
Supramannen skrev:
Jag har väl aldrig sagt att jag är snabbast, skrev bara att snabbaste gatbil, vad jag känner till är min tid på gr sen skrev jag att det säkert finns nån annan där ute som inte jag känner till, detta har jag skrivit många gånger innan..


Supramannen skrev:
Jag har kört 1,28,8 jag som är ett gatbils rekord vad jag vet, nu med nya setupen hoppas jag bättra den tiden


om man har ett rekord är man väl snabbast?


Angående vad som är en gatbil, trimmad gatbil, lådbil, racebil etc. står jag över

Jag vet trimmade gatbilar som kört snabbare, men tyvärr godkänner du inte deras tidtagning.


Coolt, jag visste inte nån som kört snabbare på GR du har pratat om nån RUF men det va inte snabbare vad jag mindes, men man bör ju ha nån typ av logg eller laptimer och inte stå på muren och räkna tiden..


För att det ska vara riktigt officiellt så är det ju transponder som gäller. Laptimer är ju oftast sann, även om de slår fel ordentligt ibland om det ställs upp fler sändare etc. GPS-mätarna skiljer sig väl en del i kvalitet, en del skitbra, andra mindre bra.
Efter att ha klockat några tusen varv från sidan av banan med tidtagarur, så kan jag säga att jag klockar iaf säkrare en AIM-laptimer, tror jag aldrig vart mer än en tiondel ifrån vad transpondertiden visat.

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Re:

OFFkeFF skrev:
Efter att ha klockat några tusen varv från sidan av banan med tidtagarur, så kan jag säga att jag klockar iaf säkrare en AIM-laptimer, tror jag aldrig vart mer än en tiondel ifrån vad transpondertiden visat.


Intressant. thumbs up

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003
Inlägg: 617



Hurra! äntligen en "vad är gatbilstråd"

IMHo:

Gatbil: är en bil som har passerat regbesiktning och fått en skylt och ett OK från bilprovningen.

Sedan skall den fortsätta vara så som den var på regbesiktningen iaf till en grad så att den rimligen skulle kunna passera en besiktningshall eller poliskontroll. Personligen tycker jag mods är ok för att göra en bil mer anpassad för bankörning så som tex osthyvelvinge, Rdäck mm som inte skulle gå så bra att få igenom besiktningen. Att däremot "fixa" i den utsträckning som tex streetracefolket håller på med är inte OK.

Ytterligare en egen tolkning är att man skall kunna åka fort i en gatbil utan att behöva ha hjälm på sig som försvar mot humlor och regn... Så var sevens hamnar då har jag ingen aning om

Produktionsbil: Alltså en serieproducerad bil från en "riktig" biltillverkare som inte är bessad som amatärbygge/SVA eller liknande. ultimor, sevens mm går alltså bort och likaså produktionsbilar som blivit så pass ombyggda att de skulle räknas som ombyggt fordon som tex Qvarnis porsche eller Opel speedsters med saabmotorer mm.

Standardbil: Helt så som den producerades.

Trailers: Påverkar INTE om bilen är en gatbil eller inte. Det går att köra på gatan med en top door slammer och det går att köra på gatan med en DTM kärra. Ingar problem om man bortser från komfort. Trailer berättar snarare att ägaren är en klok och bekväm individ som inser att Murphys lag och motorsport går hand i hand och att det är skönare att åka i en tyst rymlig sval bil än att sitta hoppklämd i en porsche eller liknande med reservdunkar och domkrafter i knät

Summasummarum så tycker jag, precis som alla andra, att just min bil är en gatbil HAHA

_________________
Mikael Kenson
Ultima GTR-TT
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20259



Re:

Erik B skrev:
OFFkeFF skrev:
Efter att ha klockat några tusen varv från sidan av banan med tidtagarur, så kan jag säga att jag klockar iaf säkrare en AIM-laptimer, tror jag aldrig vart mer än en tiondel ifrån vad transpondertiden visat.


Intressant. thumbs up
Fokuserat&upptränat manuellt klockande ska komma på tiondelen (eller två) när. Men riktigt fungerande laptimer hamnar en hundradel eller två ifrån.
Slarvar man med laptimern blir det fel, slarvar man med manuell tidtagning blir det fel och om transpondern har sänding/mottagningsproblem så blir även det fel (men oftast binärt).
Sen blir överensstämmelsen mycket bättre om man mäter vid samma punkt (vart mållinen placeras har ju påverkan om man inte gör alla varv exakt likadant).

Sen kan man ju i solskenet läsa fel på en sekund på displayen också

Splitta loggade varven i oändligt små sektorer och räkna ut drömvarvet kanske?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

OFFkeFF skrev:
Supramannen skrev:
Erik B skrev:
Supramannen skrev:
Jag har väl aldrig sagt att jag är snabbast, skrev bara att snabbaste gatbil, vad jag känner till är min tid på gr sen skrev jag att det säkert finns nån annan där ute som inte jag känner till, detta har jag skrivit många gånger innan..


Supramannen skrev:
Jag har kört 1,28,8 jag som är ett gatbils rekord vad jag vet, nu med nya setupen hoppas jag bättra den tiden


om man har ett rekord är man väl snabbast?


Angående vad som är en gatbil, trimmad gatbil, lådbil, racebil etc. står jag över

Jag vet trimmade gatbilar som kört snabbare, men tyvärr godkänner du inte deras tidtagning.


Coolt, jag visste inte nån som kört snabbare på GR du har pratat om nån RUF men det va inte snabbare vad jag mindes, men man bör ju ha nån typ av logg eller laptimer och inte stå på muren och räkna tiden..


För att det ska vara riktigt officiellt så är det ju transponder som gäller. Laptimer är ju oftast sann, även om de slår fel ordentligt ibland om det ställs upp fler sändare etc. GPS-mätarna skiljer sig väl en del i kvalitet, en del skitbra, andra mindre bra.
Efter att ha klockat några tusen varv från sidan av banan med tidtagarur, så kan jag säga att jag klockar iaf säkrare en AIM-laptimer, tror jag aldrig vart mer än en tiondel ifrån vad transpondertiden visat.


Det är du det, det finns folk som tar tid genom att säga att dom hängde ju på den där framför som åkte 1,35 så då måste min gått lika

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Re:

Niklas Falk skrev:
Splitta loggade varven i oändligt små sektorer och räkna ut drömvarvet kanske?


Trodde inte det var sant första gången jag hörde det, men tydligen är det rätt populärt bland en del Ringenrävar att pussla ihop sina allra bästa sektorstider och lägga ihop dom till ett drömvarv.
Anledningen till detta skulle vara att det nästan är omöjligt att köra ett rent varv utan gulflagg, omkörningar, regn sol, höstlöv och andra ursäkter.


Supramannen skrev:
det finns folk som tar tid genom att säga att dom hängde ju på den där framför som åkte 1,35 så då måste min gått lika


Den sortens tidtagning var ny för mig.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003
Inlägg: 617



Re:

Erik B skrev:


Supramannen skrev:
det finns folk som tar tid genom att säga att dom hängde ju på den där framför som åkte 1,35 så då måste min gått lika


Den sortens tidtagning var ny för mig.


ojj den är ju mer eller mindre standard. En av de bättre kommentarerna är annars: "Du har bättre tid men jag är snabbare." (gärna med lätt finsk brytning)

_________________
Mikael Kenson
Ultima GTR-TT
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Re:

Kenson skrev:
ojj den är ju mer eller mindre standard. En av de bättre kommentarerna är annars: "Du har bättre tid men jag är snabbare." (gärna med lätt finsk brytning)


Kommentaren var oslagbar, men jag ser den snarare som tagen ur "racing excuse generator" än som ett tidtagningsförsök.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Allmänt banåkaforum
Vad är en gatbil? splittad från STACC-tråden
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
9035 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande