| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
SKODA FABIA RS tipps!?
|
1512 besök totalt |
|
SKODA FABIA RS tipps!?
Efter en del banåka med min SKODA FABIA RS 1,9 PD -06 så känns det som några uppdateringar kan vara av intresse. Men jag vet ju inte riktigt vart man får tag i lämpliga prylar, därför ställer jag en förfrågan här! Det som efterlyses är framförallt framvagnsbusstnigar som kan vara lite trevligt styva.. (borde ju som med allt annat, dela delar med sina konsern syskon) Sen hade det även vart roligt att veta med vilka andra Bilar som min delar bromsar med! Även hur gör man om man vill få lite camber.. känns som att det är ruskigt dåligt med inställningsmöjligheter som det är nu!??.. (org.) med H&R cup kitt. Kör på 205/40 17" Toyo Ra-1 däck där jag är nere å kör på däckstexten på stommen i mellanåt.. Nu sist med varmtryck på 2,4kg.. har kört på lägre tryck tidigare, men det gör bara saken värre! Jag hoppas det finns någon som har bättre koll än mig på vad som kan tänkas funka/passa! Mvh, Tobias _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||
|
Re: SKODA FABIA RS tipps!?
Fram: Audi A2 och A3. Bak:_ Audi A3 och TT. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
Powerflex har bussningar till den iaf.
KW har typ 1, 2 och 3 coilovers till den. Ferodo har garanterat belägg till den. |
||
|
|
||
|
saknas ju ett hål i dem skivorna.. har ju 5x100 =)
Dämpare å fjädrar är H&R grejer redan! Men finns det nått så man kan justera camber? _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||
|
Re:
Det är väl H&R's universal camberjusterskruvar som skulle kunna vara att rekommendera. Eller plocka fram filen och fila ur det övre monteringshålet 1-2mm. Jag kör med H&R vilka dock maxar ut på -2,1 grader. Nu har jag dock filat ut de övre monteringshålen 1mm vilket tillsammans med justerskruvarna borde ge ca -3 grader i max camber. |
||
|
Re:
) framvagn som på våra bilar Mårten, så det där fil-tricket funkar inte riktigt.
oj, nu ska man förklara det här också, gör ett försök. Tobbe har säkert bilder från monteringen kvar kan man hoppas. Har för mig att benens nedre del (där vi har hål som går att fila) saknar dom där flänsarna där själva dom hålen sitter kan man säga. Så dämparen går ner i spindeln direkt kan man säga, så där finn ingen justermån, tror Audi brukar ha samma modell typ... Så har jag för mig att det såg ut. Verkar ju inte vara nån större chans att få dit justerbara topplagringar uppe i tornen heller utan att såga.
Hoppas Tjipp har några bilder på grejerna så man kan se hur det ser ut istället för min förklaring.
_________________ Peter Karlsson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
SKODA FABIA RS tipps!?
|
1512 besök totalt |