Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (10820 totalt) |
...ehm... Såvitt jag vill minnas så körde de väl med M3:an i däcktestet på 1.17 nånting?
Jag tror att jag har en PDF-variant av det nånstans på nån hårddisk. Jag var förvånad över att M3:an lyckades komma ned på såna tider. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||||
|
||||||||
1.18:7 körde Fredrik med Pirelli däcken. Tiderna finns på R-däcks sidan här på rejsa.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
Har du kört fortare själv?. ![]() Jag körde på låg 1.18 med PZero Corsa när vi var där med BMWSC förra sommaren, iofs med mer effekt men också med 39,5 graders temp och influensa. Hur snabbt går det med en 944 Turbo Cup? |
||||||||
Inte med P Zero C iaf. |
||||||||
Jag tror att det får bli BMW M3 kursen för min del, som jag känner förtillfället. Jag är som Johann mkt fascinerad av ringen och hela stämningen där nere. Vore kul om man kunde åke ner ett gäng till sommaren.
Men det är tur att smaken är delad som sagt, annars hade det varit ännu värre med trafik på ringen. Johann, vad har du gjort med din bil för att få 400hästar? Är den lättad, fjädring etc...? Kör du enbart bana med bilen? _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||
Det var 352 hk på bakjulen efter trimmning och det omräknat med en formel som skulle vara hyfsat generell ger at det är över 400 hk på veven. Original var det 310 hk på hjulen. Som en referens så har en original E39 M5 normalt mindre än 340 hk på hjulen. Du kan läsa mer om trimmningen här: http://www.m5board.com/vbulletin/sho Sedan dess har det hän en del mer med bilen och den körs så gott som uteslutande på Ringen numera. |
||||||||
Bilden från Gelleråsem i den länken... När är den tagen? Är det hösten för två år sedan eller har jag helt fel? om det är så så tror jag att vi tog licens samtidigt. Fast jag tog formellicens dagen efter. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||||
Stämmer bra det, kan det ha varit i oktober? |
||||||||
Jepp. Det var det. Kommer ihåg att du och Elisen jagade varann några varv. Du drog undan på långa rakan och han tog fatt dig i kurvsektionerna. Det var riktigt skojsigt att titta på. Sen så stod jag och pratade länge med en kille som hade en mörkblå M5:a där. Han var riktiogt trevlig. När jag kommer hem dagen efter och lastar av bilen så stannar en bil. Samma M5:a. Det var grannen som bor i kvarteret bredvid som jag pratat med utan att veta vem det var... *ridå* _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||||
Jo det var kul med Elisen. ![]() Kan inte M5:an ha varit mörkgrön? |
||||||||
Nej den vare nog mörkblå. Precis som senast jag kollade. Han körde ganska mycket samtidigt som en silvergrå M5:a som lät som en, en, en, ja raket... ![]() _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||||
ok, då vet jag vem du menar men visste inte att han bodde i Täby. Den silverfärgade M5:an hade fullt Kellenerssystem inkl. grenrör och racekattar, låter riktigt grymt! ![]() Vi hade en rätt kul dag då vi fick köra skiten ur en E55 AMG och en C32 AMG, rejsa med Neon-bilarna, köra egna bilar samt avsluta med licenskursen. ![]() |
||||||||
Johann: hur kommer det sig att du valde kelleners? Är du nöjd med de ändringar som gjordes? Du funderade inte på hartge, ACS, Hamann? En fråga till, vet du hur AP-Racing 4-kolvs bromsar står sig i jämförelse med brembo? Funderar på att köpa dessa men är inte säker.
Är inte du sugen att gå BMW kursen? _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||
Jag hade mycket bra erfarenhet av Kelleners från min M5 och de var de enda som hade ngt vettigt trimkit ute så tidigt. Hamann trodde jag inte på och det har ju visat sig att deras Airbox och chip ger mindre effekt än orig. ![]() ACS hade och har inget trim alls. Hartge hade och har naturligtvis H50 men prislappen är ju lite annorlunda. AP Racing är nog lika bra men behöver du verkligen det, har du provat med bättre belägg och race-vätska redan? Jo jag är rätt sugen på kursen. |
||||||||
Jag vet inte, vi tar inte tid på Porscheklubbens banmöten. Jag är absolut inte snabbare, möjligtvis irriterande nära. ![]() Vi kan för skojs skull kolla tiderna från PCS Racing 2002 (Samma däck som dig, för rättvisans skull): Race Gelleråsen 2002-06-16 Sortering: Klass, Placering Pl Kl Snr Förnamn Efternamn Bil Varv Tid Snabbast På Klass: 1 1 1 12 P-G Englund 993 RS Clubsport -95 7 08:45.864 1:14.184 2 1 27 Alexander Hellberg 964 RS -92 7 08:46.140 1:13.659 3 1 3 Niklas Bergström 993 RS -96 7 08:53.495 1:15.001 4 1 11 Mats ohlsson Carrera Cup -90 7 08:59.002 1:15.719 5 1 19 Stefan Ståhlknapp GT3 Clubsport -00 7 08:59.891 1:15.465 6 1 20 Mats Wahlgren 993 RS Clubsport -95 7 09:05.643 1:16.928 7 1 30 Lars Lindh GT3 7 09:14.082 1:17.178 8 1 22 Gustav Lundh 993 RS -96 7 09:14.822 1:17.279 9 1 29 Lars-Göran Nilsson 944 Turbo S -88 7 09:15.737 1:16.681 10 1 10 Sven Eric Holm 964 Cup -92 7 09:21.798 1:18.217 Klass: 2 1 2 52 Per-olof Thunberg 911 SC Special -78 7 09:28.095 1:16.494 2 2 51 Jonas Nystedt 968 -93 7 09:37.142 1:16.419 3 2 59 Stefan Regnell 911 SC Special -78 7 09:37.142 1:20.360 4 2 63 Claes Paulsson 911 -70 7 09:44.562 1:21.224 Slutsats: Dassig bil, dassiga däck, svårt förkyld, vatten i knäna, whatever.... 1,18 imponerar inte så mycket på mig i en bil med ringräv och 340+hk, som jämförs med 993 RS och GT3. ![]() Björn (964 c2), sluta buga för 17, du är ju i princip lika snabb. ![]() _________________ -- |
||||||||
Nu får du faktiskt ta och ge dig! Jag har tider tagna av åskådare utan min vetskap då jag kört min gatbil med skinnklädsel, mjuk fjädring, AC, Navi, etc ja helt enkelt hög vikt satta under godtyckliga varv i trafik på en banträff och jag har inte haft ngn aning om ngn tagit tid förrän efteråt. Det jämför du med tider satta med racebilar vägande 300-400 kg mindre under race hur kan du få det till en rättvis jämförelse. Då kan du ju ta och jämföra tiderna från PCSR med tiderna från STCC lika gärna. Jämför gärna men jämför inte äpplen med päron. Jag trodde du visste bättre och liknanden inlägg passar bättre på Zatzy. ![]() Hur klassar en GT3 in i klass i föresten? |
||||||||
nu får ni kombatanter ta och kyla ner er
![]() detta börjar likna en zatzy-tråd om vem som har den största bilen i sandlådan. diskussionen har urartat från att vara en fråga vilken kurs som var bäst. tillbaka till tråden omedelbart ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
Men killar. Om ni skall mäta era manligheter så kan ni väl gå ut bakom knuten...
![]() Varför inte komma överens om ett datum för ett shoot out istället? Själv har jag stället stt Hellbergs tid som nytt personligt mål- orealistiskt höga mål funkar bäst så att man har nått att tyst gå och muttra om. ![]() _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (10820 totalt) |