Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Pinto Block och andra delar
1269 besök totalt
icemannen
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 91


Trådstartare
K: Pinto Block och andra delar

Måste ha tag i ett pinto 2.0L block
hest med vev, stackar och kolvar
gärna balanserat

även intreserad de av de mesta till pinto...

som t.ex. grejjor till torrsump, topp och kam

_________________
Joakim Barkstedt
Bilbyggare

för tillfället motorbyggare (ford)
Citera
Neider
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 44



Har ett 205 block med kolvar för ca 200hk.
En typ 9 låda med.

_________________
Christian Neider


Audi a3 sedan Limousine 2.0. Tdi-14
Citera
icemannen
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 91


Trådstartare
du har fått PM
men jag vill "ha" mer prylar till pinto... även topp...mm till DOCHen

_________________
Joakim Barkstedt
Bilbyggare

för tillfället motorbyggare (ford)
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Du maila mig om pinto va?
Jag har en hel motor stående - i Halland dock....

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
riktigadavid
Sthlm
Här sen Apr 2005
Inlägg: 793



Re:

Roger Gustafsson skrev:
Du maila mig om pinto va?
Jag har en hel motor stående - i Halland dock....

och jag har en på gotland. En med förgasare.

_________________
/David Johansson
Citera
icemannen
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 91


Trådstartare
vad äre för nån spec på dom orginal bägge två?

_________________
Joakim Barkstedt
Bilbyggare

för tillfället motorbyggare (ford)
Citera
riktigadavid
Sthlm
Här sen Apr 2005
Inlägg: 793



Re:

icemannen skrev:
vad äre för nån spec på dom orginal bägge två?

Spec?
Den funkar, eller gjorde iaf när den plockades ur bilen som åkte på skrot.
Var faktiskt rätt pigg, en av de piggaste pintosierror jag kört.
Förgasare som sagt.
Mer vet jag inte. Vad undrar du?
Har en växellåda också, osäker på om det finns någon koppling. Tror någon har varit och knyckt den.

_________________
/David Johansson
Citera
icemannen
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 91


Trådstartare
Re:

wipe skrev:

Spec?
Den funkar, eller gjorde iaf när den plockades ur bilen som åkte på skrot.
Var faktiskt rätt pigg, en av de piggaste pintosierror jag kört.
Förgasare som sagt.
Mer vet jag inte. Vad undrar du?
Har en växellåda också, osäker på om det finns någon koppling. Tror någon har varit och knyckt den.


vad talar vi om för nåt pris?

_________________
Joakim Barkstedt
Bilbyggare

för tillfället motorbyggare (ford)
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5974



Re:

icemannen skrev:
du har fått PM
men jag vill "ha" mer prylar till pinto... även topp...mm till DOCHen

DOHC? vad är du ute efter?

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
riktigadavid
Sthlm
Här sen Apr 2005
Inlägg: 793



Re:

icemannen skrev:
wipe skrev:

Spec?
Den funkar, eller gjorde iaf när den plockades ur bilen som åkte på skrot.
Var faktiskt rätt pigg, en av de piggaste pintosierror jag kört.
Förgasare som sagt.
Mer vet jag inte. Vad undrar du?
Har en växellåda också, osäker på om det finns någon koppling. Tror någon har varit och knyckt den.


vad talar vi om för nåt pris?

Billigt billigt! Kom med bud

_________________
/David Johansson
Citera
icemannen
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 91


Trådstartare
Re:

super7 skrev:
icemannen skrev:
du har fått PM
men jag vill "ha" mer prylar till pinto... även topp...mm till DOCHen

DOHC? vad är du ute efter?


en komplett motor med allt... med resavtion för vad du saknar

_________________
Joakim Barkstedt
Bilbyggare

för tillfället motorbyggare (ford)
Citera
SÄLJES
K: Pinto Block och andra delar
1269 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande