Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ljudnivå
819 besök totalt
sqalo
Göteborg
Här sen Nov 2003

Trådstartare
Ljudnivå

Tjena

Jag hoppas komma iväg på någon bankörning innan vintern. Jag är dock lite orolig för ljudnivån på bilen.
Vad har ni för erfarenheter? Vad har ni för bilar och hur har de klarat sig?
Jag kör en vältrimmad Mits. Evo VI med 3"-system, en ljuddämpare, WRC-cat och växlar vid 7000 varv. Är insugsljudet ett problem på dessa bilar tro? Förstod att detta kan bli bekymmer för Honda-ägare (som i vissa fall monterat insugsdämpare).

Tackar

ring knutstorp
Här sen Jan 2003

C

Här sen Feb 2003

Re: Ljudnivå

sqalo skrev:
Tjena

Jag hoppas komma iväg på någon bankörning innan vintern. Jag är dock lite orolig för ljudnivån på bilen.
Vad har ni för erfarenheter? Vad har ni för bilar och hur har de klarat sig?
Jag kör en vältrimmad Mits. Evo VI med 3"-system, en ljuddämpare, WRC-cat och växlar vid 7000 varv. Är insugsljudet ett problem på dessa bilar tro? Förstod att detta kan bli bekymmer för Honda-ägare (som i vissa fall monterat insugsdämpare).

Tackar

För att svara på frågan;

Nej, det lär inte vara några problem med ditt insugsljud på en sådan typ av bil. Du har turbo på den och den slår sönder pulserna från insuget rätt effetivt. Det som du kanske kan torska på är ljudnivån på avgassystemet. Normalt sätt så brukar en EVo VI klara sig väldigt bra om det är tex ett välkännt avgassystem som sitter på, det är väldigt få jag hört som låter för mycket. En sak till som kan ställa till det vad gäller ljudnivå är en extern WG som går atmosfäriskt efter WG. Dessa brukar låta alldeless för mycket.

Så, insug brukar aldrig vara problem. Har du intern WG så är inte det något problem. Låter avgasystemet inte för mycket så är det bra det me. (såklart)

mvh C

Allmänt banåkaforum
Ljudnivå
819 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande