Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Mkt Speciell Golf mk2 Vr6 Edition one
1 besök senaste veckan (4007 totalt)
R.Grönberg
Ryd
Här sen Dec 2005
Inlägg: 53


Trådstartare
S: Mkt Speciell Golf mk2 Vr6 Edition one

Sitter i tankarna på något annat nu och därför blir min golf till övers....





Bilen är då alltså en Vw Golf GTI G60 edition one som är omreggad och färdig med vr6 motor.

Detta ger bilen en motor på 194 hk och ett mkt trevligt vrid helt org och fullt godkänd.
Nu den 6 augusti är bilen även helt nybes med blankt papper och går till oktober 2009

Mycket som är gjort och påkostat.

Chassi/underrede:
Allting under är blästrat och lackat i en svart kulör och har fått polyurethan bussningar överallt
Stålomspunna slangar runt om, nya bromsrör och skivor/belägg
Ställbara coilovers i höjdhet från Hartmann

Motor/låda:
Motorn kommer från en Vw golf syncro variant -97, har gått 16500mil och är köpt på hedemora bildemontering(kvitto finns)
Motorn går som en dröm och fick nya Kamkedjor,glidskenor,kedjespännare, och så även en ny kopplingssats när jag lyfte i den
Nyservad med olja,filter,stift, kablar, fördelarlock och rotor.
Vr6 org Kylare med dubbla 12" spalltfläktar som man kan ställa hastighet mm på.
Race katt och som sedan mynnar ut i ett 2.5" avgasysstem (går mkt tyst och fint och mullrar endast)

Utanpå:
Klarglas bakljusen Svarta med vit övre rad
Klarglas framljusen med kors i
Klarglas dimljus och blinkersar
Bonrath emblemlösgrill och kamei ögonlock
Mk3 style handtag
org g60 paket som är nerlackat mm

Fälgar: Fälgarna är av modell BBS RS 3 delade split och har fått sig en uppfräschning och nya 2.5" kanter. Dom är totalt 8" breda
och et runt 03. sitter klockrent och fyller upp hjulhusen bra.

Däcken är 195/45/15" Toyo Proxes och är som nya

Inuti, utrustning, stereo:
Det speciella med just edition one är inredning.
Den har dom så kallade trophy Recaro stolarna med stora skålningen i och är sedan elljusterbara.
Dörrsidor fram ombyggda för framsystemet

I utrustningsväg fick även Edition one, Elstolar,Elhissar samt färddator, taklucka servo mm

Bilen har även ett nytt 6.5" Impact framsystem som spelar på ruggigt bra och drivs på steg.
Bak i bilen är det ombyggt med försänkt steg och sedan en 10" baslåda av märket impact (fortf gott om plats i bagagen=)
Huvudenheten är en Sony dvd spelare med fjärrkontroll och som spelar de flesta formaten=)

Bilen finns för beskådning i ryd och är riktigt trevlig bil att köra och går ngt helt ruggigt=)


Mer bilder och info hittar ni på http://www.garaget.org/?car=93034 , nu sitter det även gul tejp på framlampor och baklampor, tar 5 min att ta bort
Annars så slår ni mig bara en signal så lovar jag
att berätta mer om denna skönhet.

Vill du ha ngt speciellt som inte alla andra har? Då har du hittat rätt bil.

Ta tillfället i akt och bli ägare till en mkt speciell och udda mk2 som är reggad och fullt laglig med vr6 motor.

Bilen är inte förstörd med massa plast mm utan endast förfinad och lite lätt tyskstylad

Priset hamnar på 50 000 med allting och alla grejerna.
Ni når mig på 0738416853 svarar jag inte så skicka iväg ett sms lr nått så ringer jag upp så fort jag ser det.


Eventuellt byte skulle kunna vara mot en Passat 1.8T , 850 R , T5R , eller liknande.

_________________
Robin Grönberg
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397



sälja fälgarna separat ?

_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
R.Grönberg
Ryd
Här sen Dec 2005
Inlägg: 53


Trådstartare
nej men köp bilen och få dom på köpet;) klockrena fälgar;)

_________________
Robin Grönberg
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397



hehe...
jo skulle vara de
stenhård bil helt klart o snorfeta fälgar. passar klockrent.
men lite mycke pengar för ett uppsät färlgar även om dom är udda

skulle nya ägaren inte villja ha dom så hör av dig

_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
R.Grönberg
Ryd
Här sen Dec 2005
Inlägg: 53


Trådstartare
Upp

_________________
Robin Grönberg
Citera
thordan

Här sen Jun 2004
Inlägg: 106



Spanat på den här tidigare. Men är inte det här samma bil men nu med annan säljare?

http://www.blocket.se/vi/18164522.htm?ca=16_s

_________________
Thord Bengtsson
Citera
R.Grönberg
Ryd
Här sen Dec 2005
Inlägg: 53


Trådstartare
Joda det är samma bil fast har bytt ägare

_________________
Robin Grönberg
Citera
BMW_320TURBO
Vetlanda
Här sen Dec 2005
Inlägg: 97



Re:

LinusE skrev:
sälja fälgarna separat ?


Är också intresserad om du ska sälja fälgarna separat

_________________
MVH
Martin Ax

BMW 2002 -72
Honda S2000
Citera
R.Grönberg
Ryd
Här sen Dec 2005
Inlägg: 53


Trådstartare
vr6

bilen är såld för flera månade sen.

_________________
Robin Grönberg
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



men tillsalu igen på blocket.

_________________
Sammy Lundin
Citera
Jon_R
Nybro
Här sen Feb 2006
Inlägg: 578



Re:

bullen! skrev:
men tillsalu igen på blocket.


Jajemensan bara kom och köp för den som vill

_________________
Jon Rolfsson
Citera
SÄLJES
S: Mkt Speciell Golf mk2 Vr6 Edition one
1 besök senaste veckan (4007 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande