| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Polycarbonate/Macrolon rutor billigt. Även safirbelagd!
|
1 besök senaste veckan (46166 totalt) |
|
Re:
mm. Kundrellationer är inte Krilles starka sida. Det lät väldigt bra i början... |
||||
|
Re:
Skickade även jag ett PM idag, får se hur lång tid det tar...
_________________ Banbil: Vw Golf Mk1 GTI Brukis/dragare: Volvo 945Ltt |
||||
|
Beställde en ruta till E30M3 för xx månader sen. Nu fick jag i alla fall ett PM från Krille att pengarna ska betalas tillbaka.. inte en dag för tidigt.
Nån annan som har tips om var jag kan få tag i en ruta? /Jonas _________________ Jonas Sommar E46 M3 Laguna Seca https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=91393 E30 M3 Lysholm Såld http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?f=2&t=24539& |
||||
|
Re:
Du kan ju köpa material själv från en Glasmästare och skära ut själv med mall från orginalrutan. Saken är att köpa polycarbonat är ganska dyrt. T=3mm kostar ca 500kr kvm se: http://www.plastmekano.se/209-prislistor.htm Har själv tänkt att köpa från en lokal glasmästare, han ville ha 1700kr för en 2050cm x 1520cm ca 3kvm. Skulle jag köpa mindre blir det dyrare men räknade lite och det skulle gå åt ca 2.5kvm för min golf, så 3kvm blir lagom att köpa. _________________ Banbil: Vw Golf Mk1 GTI Brukis/dragare: Volvo 945Ltt |
||||
|
Re:
Då borde han ju ha läst dessa inlägg. Tjena Jonas Prova här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=30249 när jag letade rutor för första gången hade han ingen mall till e30m3, men du kan ju göra en Ta i ordentligt med måtten för det är inte så svårt att såga själv i värsta fall.
Till dig Krille: om du inte kan göra en ny ruta åt mig så sätt tillbaka pengarna för bakrutan på mitt konto. Jag PM:ar kontonr. Inget tjafs om att jag kan ha bakrutan till annat för du har via pm lovat göra en ny och jag får behålla den gamla. Innan jag tappade förtroendet för dig så hade jag lätt kunnat skicka tillbaka rutan och låta dig ersätta mig för den frakten, men det är inte ett alternativ längre. 750kr tillbaka till mitt konto är lindrigt för dig eftersom jag dels har betalt frakt för rutan, dels har jag tagit mig tiden och gjort en ny mall och skickat den till dig, och till sist så kommer jag troligtvis inte kunna ha sidorutorna heller såvida jag inte hittar en ny bakruta med samma toning. Jag har själv egen firma och vet att det kan köra ihop sig fort. Men då får man vara man nog att berätta det för sina kunder, och komma fram till en lösning! Kan du lösa detta så är du förlåten. |
||||
|
Jag sätter tillbaka pengar till er som har betalt i förskott.
För er som har lust/orkar läsa så kommer här en förklaring till varför det har kladdat till sig: Min mor som sköter pengar och bokföring har betalat andra räkningar med de pengarna som batalats in i förskott in för rutorna, trots att jag sade till innan att det skulle komma in pengar för att köpa in plast med. Jag har två kunder som tillsammans är skyldiga mig 114000:- sedan ett par månader tillbaka. Varav det ena företaget som är skyldiga 100000:- precis har gått i konkurs och den andra har gått till inkasso som har bestridits och nu ska det upp i tingsrätten. Och sånt tar tid.. Så vi ligger efter ca 50000:- med våra egna räkningar i dagsläget, så det har varit lite svårt att få ihop pengarna till att köpa in plasten igen, det är inte direkt någon förtjänst på de rutorna som jag sålt, utan det har mest varit en schysst deal för att kunna förse rejsafolk med billiga plastrutor. |
||||
|
Re:
Klart att vi har lust att läsa detta. Vi undrar ju vad som händer med rutorna och om det hänt dig något. Har själv haft kunder som inte betalt, och det ska inte mycket till för att det ska strula av sig på allt annat i företaget. För min del så blir jag gladare för en ruta än för pengarna. Så tror du att du ordnar rutan inom 2 månader så tar jag hellre den än pengarna. Hoppas det löser sig med indrivningen |
||||
|
Dags att lyfta tråden igen då.
Har ni andra fått pengar eller rutor? Eller kanske en ny förklaring till vad som händer? |
||||
|
|
||||
![]() |
SÄLJES
S: Polycarbonate/Macrolon rutor billigt. Även safirbelagd!
|
1 besök senaste veckan (46166 totalt) |