| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Behöver lite kopplingshjälp, ZF-låda...
|
1048 besök totalt |
|
Bygger banbil och håller på med motor/drivlina, dock ett litet problem längs vägen. Behöver ha tag i en lamell passande ZF-låda från M3 -94. Har hittat en org ofjädrad men skulle gärna vilja ha fjädrad då dubbelmassesvänghjulet (långt org) är borta. Nån som vet andra bilmärken eller modeller som använder 240 mm diameter och 10 splines? Gärna nåt som klarar stryk och mycket vrid. Är villiga att bygga om svänghjul och liknande om det finns alternativ men hittar inget just nu... _________________ --Michael Karlsson-- |
|
Alla gamla BMW med enkelmassesvänghjul är väl värt att kolla på? Typ 325 etc.
Sachs har en rätt bra onlinekatalog där man ser diameter och splines. Dubbelkolla där? /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
|
jag har lite grejer till salu kan min koppling passa?
har kört med m3 3,0 låda och denna kopplingen https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
|
Gustaf: Har kollat runt och de flesta lamellerna verkar vara ofjädrade, Sachs listar samma performance-lamell till massor av modeller.
Tyvärr har man ju värdelös koll på BMW, finns säkert nån gammal som funkar men de jag hittat har 224 eller 228 mm diameter. jonaslarsson: Ska kolla. _________________ --Michael Karlsson-- |
|
OK, gamla bumsarna (typ E32 735i) hade i alla fall 240 mm koppling och det är väl samma splines, enligt Sachs katalog i alla fall. 528 och 535 ska visst ha samma. Den borde väl vara/finnas som fjädrad sinter tycker jag.
/Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
|
Tack för tipset, ska testa en lamell från E34 535, verkar vara exakt vad jag söker. Ska ringa Schmiedmann och kolla.
Hoppas en organisk håller kombinerat med en Sachs raceplatta, skönt om man slipper sinter.
_________________ --Michael Karlsson-- |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1048 besök totalt |