| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
B: 318is -90
|
1379 besök totalt |
|
Hej! Jag har funderingar på att byta bil. Har väl börjat inse att det är ganska jobbigt med två barn och en två dörrars bruksbil. Det är en Alpineweiss 318is som enl mätaren gått ca 25800 mil. Jag har snart ägt den i ett år och har sedan dess bytt avgassystemet till ett rostfritt avstämt(?) grp N system från Powersprint, chip och det obligatoriska konfiltret..
Servades i våras. Bilen köptes från Sandtler och var en av deras projektbilar. Köptes totalt urplockad, och det mesta är återmonterat (utom lite ljuddämpning, någon mattbit etc). Den är sänkt, men jag vet inte vad det är för dämpare, bromsar etc på den. omlackerad från rutorna och ner. En rostfläck på tröskeln på förarsidan, annars bra skick. Skulle gissa att någon bussning i bakvagnen behöver bytas, kan även vara övre stötdämparinfästning som glappar. 14" x-ekerfälgar Sollucka Ingen stereo, högtalare etc.. (Jo, antenn är där!) I övrigt är den i bra bruksskick och går bra. Kanonobjekt för racebil!
Jag är intresserad av en fyra dörrars sedan, gärna BMW 5-serie (ej 518). Kom med förslag.
Bilen är dock lite neutralare stripad nu.. Licenskurs våren -08
Dan, hoppas att du inte motsätter dig att jag använder bilden. _________________ Håkan Persson |
|
_________________ Mattias olefeldt Team Blyfot Racebilen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53869&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
|
Som det är nu, har jag skaffat ännu en bil, som fyller mycket av mina transportbehov.
Kan dock fortfarande tänka mig ett byte mot bil i stil med Bmw 5 serie, då en fyra dörrars bil skulle underlätta vardagen. Bakhjulsdrift är trevligt.. Mvh _________________ Håkan Persson |
![]() |
SÄLJES
|
1379 besök totalt |