| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Var finna 235/45 - 15?
|
1710 besök totalt |
|
Var finna 235/45 - 15?
Jag önskar få tag på denna dimension. Nån som har tips?
Det ska vara gatgodkända däck - gärna mer gata än bana eftersom bilen inte väger så mycket/låg effekt och med den bredden så tror jag att det går alldeles utmärkt att svänga med mer gatorienterade svålar!
|
||
|
Är bilen äldre än 1980? Då måste det inte vara E/e-märkt. Men vad som då gäller istället vette katten.
245/40-15 (Avon CR500) kanske? Annars får du nog nöja dig med 225/50-15 (45profil finns iofs ibland). Feta däck med liten diameter är inte så vanliga numera, kärrhjul med >65cm diameter verkar vara normen (blyslädrana rullar för trögt annars). Sök lite bland storlekarna på Tirerack så får du ett hum om vad som finns (inte mycket): http://www.tirerack.com/tires/index. Det var varit uppe trådar med jakt på feta 15"are förut, där kan det nog finnas fler söktips. Edit: hittade mitt eget inlägg med en bättre Tireracklänk: http://www.tirerack.com/tires/sizes/ Kanske kan du klara dig med regndäck i 250/570R15 eller liknande. Men då gäller det att övertyga farbror blå om att det är gatdäck samt inte göra alltför långt på väg (regndäck är mjuuuka). Edit2: Hoosier R6 275/35-15 är DOTmärkta, kanske räcker det
|
||
|
Re:
Hey! Tackar för tipset! Här finns ju en massa bra däck. Jo, det är ju en sjuttitalare. Skickar tirerack till Sverige? Det verkar som de helst håller sig inom nordamerika? Jag kan inte ha så bred däck, de får inte plats innanför skärmarna...
|
||
|
Hmm, fick tag på en däckhandlare här i stan som hade Mickey Thompson. Men det är väl mest rattlåsrejsingdäck?
Han hade även kanske nåt koreanskt märke han kunde få tag på. Hankook tror jag det var. Trist att tjugoelvatumsdäck är så inne just nu...
|
||
|
Yes!!! Tirerack skickar gärna till Sverige!
Grymt bra service! Märkligt att inte handlare i EU kan ordna fram däck man behöver...
|
||
![]() |
Däck för banåka
Var finna 235/45 - 15?
|
1710 besök totalt |