Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÅLD, Ta bort
1398 besök totalt
corpze
Arvika
Här sen Feb 2007
Inlägg: 120


Trådstartare
SÅLD, Ta bort

Det var lite svalt intresse för hela bilen med motorn så jag prövar att lägga ut bara motorn, Den är mkt sparsamt körd, max 30 mil sedan bänkningen, motorn är byggd enbart av nya prylar och ingenting är lämnat åt slumpen!

Fabriksnytt B230ft block från 98
Ny Marinvev (2,5l slagvolym)
SPM stakar
Wisecokolvar komp 8,4:1
Extra vevhusventilation
Skvalpplåtar i tråget

org. 16v topp med tillsnyggade kanaler
NH Kammar
Professorns tryckare (Gunnar Lundström)
Mange BSR Kamdrev
LG Grenrör
50mm HKS WG
Garret T04B90

orginalinsug
MDS 780cc @3bar 3ohm
Fuelrail i strängpressad aluminium
Aeromotive BTR
Aeromotive inline 100micronfilter
Bosch 044pump
"Kinaintercooler" 600x300x100
oljekylare på 1100x150x40
oljeretur i tråget

EMS: Nira i3+ med tändspolar från VAG
Bredbands lambda från etapp (Bosch LSU med drivelektronik) LC-1

alla slangar i rostfritt stålomspunnet med eloxerade alukopplingar

Motorn är bromsad till 440hk 540nm (papper finns) men motorn har mkt högre potential då inga kostnader har sparats på piratdelar! Den lämnade 350hk utan laddtryck så det är gott om bottendrag i den!

Film från bänkningen:http://video.google.com/videoplay?docid=6445194556273116410&ei=7WjfSKi_MI_EiAKBnLycBg&q=b254ft

Jag nås på mailadressen corpze@msn.com eller på +46703013993 och motorn finns i Arvika
Prisidé runt 70-80 beroende på utförande! (byggkostnad nästan det dubbla)












_________________
Daniel Sundström
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3508



Re: S: B230 2,5 liters 16v TURBO färdigmappad

corpze skrev:

Motorn är bromsad till 440hk 540nm (papper finns)... Den lämnade 350hk utan laddtryck så det är gott om bottendrag i den!


say what?
i sugutförande 0-bar lämnar den 350 kusar, å vid vilket tryck ger den 440hk?

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



350 hk utan ladd och 8,4:1 i CR låter.. hmm.. sensationellt

_________________
William Ekström
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3192



Re:

William Ekström skrev:
350 hk utan ladd och 8,4:1 i CR låter.. hmm.. sensationellt


Skulle hålla med för det är precis vad dom får ut ur dom värsta 3,0l EVo och 16v i rallycross.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
corpze
Arvika
Här sen Feb 2007
Inlägg: 120


Trådstartare
utan wg-fjäder... kanske inte utan ladd, snarare utjämnat kanske! men den är riktigt stark på låga varv!

440hk har jag vid 1,2 bar...

_________________
Daniel Sundström
Citera
SÄLJES
SÅLD, Ta bort
1398 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande