Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 3304 besök totalt |
Säsong 9 av rejsa.nu's liga - Finns intresse?
Nu när höstrusket kommit och banträffarna tagit slut, är ni intresserade av en ny säsong av rejsa-ligan? Vi har kört ligan i 8 säsonger nu och det har varit riktigt roligt. Upplägget jag hade tänkt mig är: 1) STCC på svenska banorna eller 2) GTREvo på andra blandade banor typ Curitiba osv. Tiden skulle vara typ november - mars med rejs ca varannan vecka så att man hinner träna lite mellan rejsen. Loppen skulle vara lite senare än det brukar så att de som har barn hinner lägga dem, men ändå inte för sent så att man inte orkar upp och jobba dagen efter. Loppen skulle gå olika dagar i veckan så att så många som möjlligt kan vara med. Ungefär så här blir det: 20.30 - 21.30 Träning 21.30 - 21.40 Kval (superpole) 21.40 - 21.50 Warmup 21.50 - 22.10 Race 1 22.10 - 22.30 Race 2 med omvänd startordning alternativt 21.50 - 22.30 Race med obligatoriskt depåstopp. Så skriv här om intresse finns. OM det gör det kommer jag starta en egen anmälningstråd. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Jag anmäler mig först av alla
![]() Efter år av frånvaro från simracebanorna så skriker spellusten ![]() Måste tillägga, att det måste ju absolut bli några race med Minin. Verkligen upplagt för jämna roliga race med den bilen, och det vill vi ju ha ![]() Sen om det finns möjlighet skulle jag gärna se att racen gick lite tidigare än så. |
||||
Två intresserade redan kul! Första rejset förra säsongen var med Minin och det blir riktigt roliga rejs.
Tyvärr kan jag inte köra tidigare, det krockar med jobb och privat så tyvärr. ![]() _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Re:
Det är lungt Niklas, jag har ju faktiskt inga barn att tänka på ![]() |
||||
Re: Säsong 9 av rejsa.nu's liga - Finns intresse?
JAAAA!!!! ![]() GTR evo med alla olika typer av bilar vore super skoj!! . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Skulle gärna föredra en enda serie än att hoppa runt mellan olika serier och biltyper. Visst, man får testa en massa nya bilar, men för en som slöspelar (typ jag) så är det gott att slippa behöva lära sig en ny bil varje race. Ser gärna att vi använder de svenska banorna nu när en uppsjö sådana finns (t.o.m. Kinnekulle och Linköping till Race07/STCC), och STCC-bilarna ger ju trevliga race. Känns mer som en liga/mästerskap om man kör en enda klass med team osv. Mina 5 cent bara
![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
och jag tycker precis tvärt om
![]() Faan, fick jag bestämma skulle det bara finnas en tid utsatt och ett servernamn. Sen fick man se vad vad det blev ![]() Vilken tur för er andra att jag inte är den som har något att säga till om... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Re:
GTR 2 är nog inte als aktuellt,det fins en hel del serier med den, Tror Niklas helst vill köra rent STCC, Men personligen skulle jag nog villa ha med WTCC Extrem + Minin på STCC banorna, Även Mo i Ragna då, Men det är helt mina egna önskemål, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||
stcc med svenska banor samt ett race med obligatoriskt depåstopp låter klockrent, sen kan man förstås utvöver det ha nån evo race också fast ser inte vitsen med att blanda, bättre ha en separat evo cup sen eller så
|
||||
jag är redo... Bara det inte blir för mycket WTCC/STCC... Kör vi multi liga som förra säsongen klart man kan köra något lopp men kör hellre de andra klasserna samt de nya i Evo givetvis. Men tja om det är okej så kör man ju de bilklasser man tycker är intressant då
![]() _________________ Pär Öqvist |
||||
Självklart är man med
![]() ![]() |
||||
_________________ Joakim Karaus BMW.n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23940&start=63 |
||||
Antar att vi pratar om simbin:s STCC-titel som inte är släppt ännu?
![]() Jag har väntat ända sedan det förra STCC-spelet släpptes på detta - det ska bli så himla kul att köra svenska banor! ![]() ![]() Nybliven pappa är jag, men jag ska begära dispens - jag är med! _________________ Måns Larsson PCS 8064 |
||||
Re:
nog är den släppt alltid, men inte på steam, men finns att köpa på elgiganten statoil mm |
||||
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
Re:
ok, men måste man inte ha steam då? Eller är det så att man kan installera ett ex köpt från elgiganten och ändå använda steam? _________________ Måns Larsson PCS 8064 |
||||
det går fint att installera STCC från skivan så hamnar de i steam (om man kör online)
Kruxet är om du redan har Race07 och inte vill lägga ut extra för det (Race07 medföljer STCC) När STCC kommer på steam så blir det antagligen billigare att bara köpa STCC-addonet _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
Jag har bestämt mig. Jag har snackat ihop mig lite med Rolle.
Vi kör på en "ren" STCC-liga på svenska banor! Rolle borta på Racingmates.se kör ju sina Tisdagsrejs varannan tisdag som kommer vara just en blandning av olika bilar och banor ur GTREvo. Därför vore det smutt om vi kompletterade varandra och att vi därför kör en STCC-liga istället. Så gör vi. Så ni som vill köra blandade bilar ur GTREvo regga er på Racingmates.se om ni inte redan gjort det och häng med deras Tisdagsrejs. Jag återkommer snart med anmälningstråd samt lite mer info om dagar etc. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 3304 besök totalt |