Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2 4707 besök totalt |
Den enda uppsidan med mörkret var väl att man såg små blå avgasflammor i rören när de växlade ner.
![]() Annars var det ett jälva mörker till tävling... ![]() Nästan lika tråkigt som när domare avgör vem som vunnit. ![]() En fråga för den ouppmärksamme, vad fick Massa för straff för sin trängning i depån (med slangen fäst i bilen?) _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
Re:
10 sec. stop/go |
||||||||
Re:
Är inte det en del av tjusningen ![]() |
||||||||
Re:
ok, konstigt att man får ett samma straff för en träning som för att köra in och tanka när depån är stängd. För om soppan är slut så är den... Ett drive-trough känns mer adekvat. Fick Barri slut på sås? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
Re:
Massa fick väl ett drive through? Iaf tyckte jag att det var det jag såg... Rosberg och den andre som var inne och tankade under SC var ute fick 10 sec. stop/go. _________________ Tord Ringenha11 |
||||||||
Re:
Massa fick drive through... _________________ Magnus Svedlund BMW M3 SMG -02 BMW 318i -06 BMW 318is -93 Såld. BMW 535d -04 Såld BMW 320d -02 |
||||||||
Re:
Jo så var det nog ![]() ![]() |
||||||||
Det var så jag mindes det också, dvs drive-through. Knepig påföljdsavvägning FIA har där?
![]() Man straffas med 10sek SnG när man har oturen att råka få slut på soppa samtidigt som någon annan skrotar och SC måste ut? och istället för att då få stopp på banan kommer man in och fyller upp när depån är stängd. om man däremot tränger någon i depån får man "bara" en drive-through? Det borde ju givetvis vara tvärt om. Dessutom borde det vara konsekvent! Har inte tankning vid stängd depå tidigare straffats med den drive-through? Varför stängs förresten depån? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
|
||||||||
Hur snurrigt är det här med SC och at stänga av depån egentligen. I går sa Blomqvist och Eje att man bara får byta däck men inte tanka när depån är stängd?? Antingen stänger man väl depån för allt eller inget.
/A _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||||
Nuförtiden så radar man ju upp alla bilarna så att ledaren är först, tvåan på andra plats etc. Dvs de varvade för köra om å ställa sig sist.
Iochmed denna nya regel så började man stänga depån också. Jag gissar att man stänger depon för att det ska bli lika för alla och inte som förut att vissa tjäna enormt på sina depåstopp. Fast det har ju knappast blivit bättre, bara annorlunda. Men ja, det är ju bara ett stort härke F1-reglerna. De borde ta ett gäng förare å teamstrateger å fixa fram vettiga regler en gång för alla. Men det kommer aldrig att hända tyvär :-/ _________________ /sebastian mårtensson |
||||||||
Nu har jag lyckats se på loppet via torrent och jag gillade loppet.
Men det kan kanske till stor del bero på inramningen. Jag fick tag i en sändning från ITV och det är en helt annan klass än TV6. Sändningen börjar 1 timme innan loppet och innehåler mycket intervjuer och dessutom live nere från startgriden 30 min innan start. Jag säger bara ITV åt folket ![]() _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||||
Re:
![]() |
||||||||
Jag tror att depån stänger för att inte förarna ska köra som tokar resterande varv för att snabbast möjligast komma in. Dvs en säkerhetsrisk, jag tror dom håller på att tittar på den problematiken med elektroniska apparater som varnar/begränsar hastigheten på de gulflaggade delarna.
/Janne _________________ Janne Ojanen |
||||||||
Re:
Det är väl "bara" att aktivera "Pit button" när kontrollen lyser gul. Undrar hur det skulle fungera i Parabolican eller 130R? |
||||||||
I CART provade de en gång i världen med att bilarna skulle ha precis samma ordning när gulflaggan släpptes som när det började. Nej, det var inget bra. Jag vill minnas att De Feran snurrade på väg ut ur depån, men han fick tillbaka sin plats ändå!!! Maxhastighet, typ i depån, men lite högre, under det att säkerhetsbilen är ute? _________________ Johan Rådlund |
||||||||
Re:
Nja asså det jag syftade på är att förut i F1 så lät man inte varvade bilar köra om och ställa sig sist. Det kunde alltså vara ledaren, varvad bil, tvåan, trean, 5 varvade bilar, fyran etc efter säkerhetsbilen. Depån stängdes aldrig vad jag vill minnas. Nu så låter man de varvade köra om hela tåget och säkerhetsbilen. Depån är stängd fram tills det är ordning i ledet. Men men, som flera har skrivit. Varför inte bara ha depåknappen för den sektorn som gulflaggen gäller över? Lätt som en plätt nuförtiden ![]() _________________ /sebastian mårtensson |
||||||||
Jo, det förstod jag. Vad jag syftade på var att dra iden "gulflaggssituation ska inte påverka utgången av loppet" iden till sin spets. Som då blir lite larvig. Själv tycker jag att Amerikansk racings ivriga användande av pace car är en positiv feature. _________________ Johan Rådlund |
||||||||
Re:
Nästa år blir det BBC åt folket. För övrigt är det bara Martin Brundle som är värd att lyssna på. ITV och BBC 1+2 går för övrigt att få in via parabol okodat. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2 4707 besök totalt |