Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 1 besök senaste veckan (45208 totalt) |
Framtung och ej abs tycker jag borde vara andra orsaker... Stora bromsar har sällan nån större betydelse om det inte testas upprepade inbromsningar.. Om inte standard mustang bromsarna är så klena att det inte ens går att låsa hjulen förståss...
|
||
Re:
Viktfördelningen med en smallblock är 50/50 så det lär inte ha något med att vara framtung att göra. Gå gärna in och läs på www.factoryfive.com Klicka på vilken modell ni vill läsa om så finns det till höger fakta och tester av varje modell ![]() _________________ Pär Åkesson |
||
Re:
oj, du måste ha hemskt mycket att göra ![]() Komigen och dra ur tummen nu..... så j-a mycket jobb kan det väl inte va ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||
Re:
hur stor är en sådan? effekt. bränsleförbrukmning ![]() ![]() alldrig fattat mig på amerikanare |
||
Glömde fråga det tidigare, men hur ser SFRo på att ramen är lackerad från fabriken? Problem? Vem på SFRo har besiktat din bil?
_________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||
Hallå Pär, hur går det med bygget? Fick hem mitt kitt förra veckan!
![]() ![]() Har du något nytt att rapportera på byggar fronten? _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||
Re:
Jag är också väldans nyfiken ![]() torque! En till cobra byggare?! Vafalls, du får lägga ut bilder på din med ![]() _________________ Niclas Börjesson Shelby Daytona Coupe AC Cobra 427 |
||
Re:
Grattis!! Nu blir jag lite avundsjuk! Blev det Coupen? Cobra har stått i garaget hela vintern för att jag håller på att bygga ut huset med 100 kvm. Jag gjorde andra byggbesiktningen i höstas men fick ombesiktning för att det var lite luft kvar i bromsystemet och att jag behövde ändra infästningen till handbromsvajrarna. Detta är snabbt åtgärdad så jag ska försöka hinna med alla besiktningarna till våren. När detta är klart så ska jag lägga i den nya motorn och bättra på finishen. Jag blev nästan sugen på att sälja cobran obesiktigad bara för att hinna med att köpa ett av de sista cobra coupe kitten från FFR nu när den ska sluta tillverkas ![]() _________________ Pär Åkesson |
||
Tja
![]() Känns som en felprioritering att bygga på kåken.... ![]() Kör hårt! _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 1 besök senaste veckan (45208 totalt) |