Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Porslinet på mina stift har spruckit.
4 besök senaste veckan (1205 totalt)
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006

Trådstartare

Iridiumstift i en Skylinemotor.

Varför har de spruckit?

Som tur var ramlade inget ner i förbränningsrummen. Jag undrar varför dom har spruckit? fyller i den info jag har nedan.

Ingen aning om hur långt de har gått. Bilen har turbo laddar 0.5 bar. Det är Iridium stift. Jag har aldrig kört den varm. Jag har demonterat dem en gång tidigare då bilen hade surat ner så den inte ville starta. Nu hade den surat ner igen och jag skulle blåsa rent i förbränningsrummen.

Kan jag kör med dem ändå? det finns ju en anledning till att det sitter porslin på. Det är SFRo besiktning nästa vecka och jag hinner troligen inte skaffa nya stift innan, därav frågan om jag kan använda dem.

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007

Jag tror att någon har tappat dom innan de monterades. Var det inte du så kan det ha varit under transport till butik eller liknande.

Varit med om det ett par gånger då man byter på kundbilar, då är de trasiga redan innan man monterar dom.

Mvh Mathias

Stockholm Norr
Här sen Maj 2003

Skit i dyra iridiumstif och köp NGK kopparstift. Kostar "ingenting" och fungerar mycket mycket bättre på en tuningbil. (surar inte ner sig lika lätt heller) Jag använder BCPR7ES i min motor och använt dem i massa 3000GT och Supror med gott resultat.

Bara ett litet tips i all välmening

Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Mhmm.. troligen en tidigare skada alltså.. Jag köper väl inte iridium nu, det kostar ju lite... minstsagt. kanske till våren. Man steker ju inte iridiumstiften så lätt, dom tål ju en del så det är ju inte bara skit.

www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Re:

Cammo skrev:
Mhmm.. troligen en tidigare skada alltså.. Jag köper väl inte iridium nu, det kostar ju lite... minstsagt. kanske till våren. Man steker ju inte iridiumstiften så lätt, dom tål ju en del så det är ju inte bara skit.

köp BCPR7ES och ha 0.8 i elektrodavstånd

Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Tack för tips. Så får det bli.

www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003

Det där med super-dyra stift har jag aldrig förstått.

Min Audi S4 ska ha super-dyra Boschstift. Efter att ha konverterat till E85 skruvade jag i helt vanliga NGK stift (7:or) och ha kört cca. 1000 mil. Senast jag plockade ut stiften var dom som nya. Fem stift gick på lite över 100:-

4 besök senaste veckan (1205 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande