Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lotus Elan 1968 S4 SE | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (16667 totalt) |
Historisk återblick.
Topp, vev, kolvar och vevstakar före montering. Monterat L-block, 85 mm omega kolvar... Ny Lotus ram med hjulupphängning, diff, kardan och växellåda. Skönt att mecka med rena grejor i ett varmt garage. Karossen förlorade några kilo gammal lack och gelcoat. Original kulör är burnt sand. _________________ Per Lindros Lotus Elan S4 1968 |
||
Nu har 26R drömmarna tagit fart på allvar igen. Sticksågen jobbar till förmån för TonyT 26R skärmar bak o fram samt ögonlock o sidorutor i poly carbonat. Många kilon glasfiberarmerad polyester och glas åker i soptunnan. När jag är klar kommer skärmarna fladdra i fartvinden.
_________________ Per Lindros Lotus Elan S4 1968 |
||
_________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
En engelsman till i hunnernas rike. BMW, Porsche och Audi så långt man ser. Det är inte alltid man jag jagar i fatt och förbi 911or. Får mig att tänka på Winston Churchill -"en nyttig läxa i livet lärt mig är att idioterna ofta har rätt". eller "då och då snubblar människorna över sanningen reser sig upp och går vidare". eller varför inte denna " en del byter parti (bil) efter övertygelse andre byter övertygelse efter parti (bil). Nån beamer åkare som hänger med?
_________________ Per Lindros Lotus Elan S4 1968 |
||
|
||
Är nog yngre än Hjelte om jag inte minns helt fel . .
Förstår inte heller . Hur pass bra passform va det på 26R skärmarna ? _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
Förklara så jag förstår då. Om jag nu är för ung. Det Churchill sa förstår jag mycket väl, och tycker han var en mycket vis man, om men lite speciell Det sista förstår jag dock inte så förklara gärna. |
||
Sorry, hänger med i kurvorna menar jag... förlåt. Är lite skadad av alla ungre kollegor som tror att Maclaren är förort till Stuttgart och att Williams va en gammal chefsingenjör på anrika BMW Motorsport.
Lotusen passar till skärmarna men jag va tvungen såga en hel del i kofångarna fram. Hade varit lättare att gjort en Carrera RS replika av en VW1302a men som min svärfar sa en gång -som vanligt är det hårt arbete som ger ett gott resultat. Strompor, absolut, engelsk mekanik när den va som bäst Nån som minns sin gamla Volvo 164? _________________ Per Lindros Lotus Elan S4 1968 |
||
Är uppvuxen med lotus så
Ta mej inte som en sån som tror att europan är ett hembygge på VW platta . . Gott det , bättre passform än sebring skärmar då _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
Vad kul att se dig här på rejsa. Det ser ut som om du jobbat flitigt med sågen i garaget! Ska bli mycket intressant att se när jag kommer hem!
Hur blir det med tak och dörrgångar, blir det 26R där också, eller håller du dig till std? _________________ Fredrik Westin Ingegnere motorista |
||
Hur är det i motorcity Detroit den dag som denna när GM gick ner 30%?
Skrämarna är avbästa kvalitet, tillerkade av Tony Thompson Racing. Lotusen har inte så bra passform original. Taket skall vara kvar så 26R sidorutorna i polycarbonat är till salu. Fälgarna är Minilite kopior 13*5,5 med nya Dunlop 165 SP. Skulle sitta fint med 13*6 fram och 13*8 bak nu när det finns plats. Lägg ett bud. Är det rätt så får jag en vårresa till England, nya fälgar och en pint lager. _________________ Per Lindros Lotus Elan S4 1968 |
||
Äsch, 30% är ju bara en mindre del av de 90% som aktien fallit de senaste 2 åren. Det skrattades över kaffemuggarna om hur mycket alla anställda skulle behöva lägga var för att vi skulle ta över bolaget i sann kommunistisk anda. Fast det vore ju att lägga alla ägg i sin korg, att få sin lön från det bolag man investerat en hel veckolön för att köpa upp. Jag gillar Porsches strategi bättre, skit i kvartalsrapporter och bli därför utkastad från börsen. Där borde GM ta efter Porsche (och på kanske några punkter till...). Är hemma igen nu, kollade i garaget igår, imponerande sågat och mallat! Mycket snygga kurvor på skärmarna, var har du köpt dem från? De råkar inte ha några smaskiga breddare till Europe? Jag hade breda fälgar med hem i resväskorna (... Ragnar bar två...). _________________ Fredrik Westin Ingegnere motorista |
||
Aktien rusar efter rykten om att GM anstälda planerar fientligt övertagande. Äntligen, jag ser ljustet i tunnlen. Hoppas det inte är ett tyskt snabbtåg richtung Rüsselsheim. ACHTUNG ACHTUNG
26R skärmarna kommer från Tony Thompson Racing. Banks har hela 47R och 62S karosser på hyllan för cirka £1700. Då ingår intag för liggande kylare osv. Såg denna på Donington Lotus Show 2006. Tror att det är en Banks 47R. Golden Leaf färgerna är så coola. om inte. Jag hjälper gärna till med sticksågen och flyttar ut skärmarna några tum. Efter närmare eftertanke. Vi kan sektionera hela karossen på mitten... _________________ Per Lindros Lotus Elan S4 1968 |
||
Varför tror du jag älskar type 46,47,62 europorna ? Just för detta
Så länge dom inte har ställbara stolar, öppningsbara fönster och sån skit Less = Best _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
Våra race- och banåkarbilar Lotus Elan 1968 S4 SE | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (16667 totalt) |