Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2551 besök totalt |
Avatar / bild på sig själv / signatur
En hel del har föregått med mycket trevligt exempel och lagt in bild på sig själv i avataren. Några har frågat om det är okej att lägga in en bild i sin signatur, tanken var att kunna ha både en bild på sig själv som avatar och bild på sin bil i signaturen. Jag har tidigare sagt nej till bilder i signaturen. Men... Det är 100% okej och en väldigt trevlig ide!!! Dvs: - Bild på sig själv i avataren (så man kan känna igen varandra när man träffas) OCH - En bild på bilen i signaturen (så man kommer ihåg vem som kör vad ![]() OBS OBS OBS: Bilden i signaturen får inte vara större än vad som gäller för avataren dvs MAX 10kb. Dessutom gäller max höjd 90 pixlar och max bredd 160 pixlar Ni kan ladda upp bilbilden till signaturen via den vanliga bilduppladdningsproceduren :-) Förminska och beskära bilder gör ni tex med det eminenta gratisprogrammet Irfanview som finns här: www.irfanview.com _________________ ![]() |
||
![]() ![]() |
||
Jag tolkar det som att det lagts till ett undantag till forumreglerna som säger att det är tillåtet att ha en bild även i sin signatur, förutsatt att man har ett porträtt som avatar. Men fortsatt fritt att använda valfri avatar alltså.
Rätt tolkat Magnus? _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||
Tja, vad vet väl jag..? Den senaste tiden har jag iaf varit jagad av en hel armé med folk som ville radera mitt anlete från jordens yta. Jag har hela tiden antagit att det berodde på mitt utseende, men jag kan ha fel....
Döm själv: ![]() ![]() |
||
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||
![]() Dvs bild av sin banåkabil i signaturen om man har bild på sig själv som avatar ![]() _________________ ![]() |
||
Känner inte riktigt igen dig från sist vi sågs. Men det är klart, du hade kostym o hade rakat av skägget då ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Jag kanske är puckad men jag förstår inte hur jag skall lada upp en bild från min dator till signaturen?! Såfort jag laddar uppen bild hamnar den ju uppe till vänster???
_________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||
Du kopierar in en bild på samma sätt som när du lägger in en bild i ett inlägg...............fast du lägger den där du har din undertext/presentation.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Eehh det verkar inte gå så bra för mig??!!
Kan du kanske förklara lite mer utförligt hur jag får en bildfil som ligger på min dator att hamna i signaturen..... /P _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Jag läste igenom tråden men är ändå inte helt med på noterna?! Måste jag ha en bild som ligger ute på "nätet" redan för att jag skall kunna använda den? Det stod att man kunde ladda upp en bild någonstans till "rejsa" servern och använda den. Hur och var kan man göra det? /P _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Så där jag nu får jag vacker musik ur noterna igen ![]() Tack!!! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||
Jag har lagt in det här om avatar/signatur i den "vanliga" reglerna-för-forumet-tråden nu så därför tar jag bort "klistrad" från den här tråden.
Men som sagt, bild på vem man är i avataren och vad man kör i signaturen uppskattas ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Hoho, du ligger nog i lä grabben ![]() ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||
![]() ![]() ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Sisådär!
![]() Efter lite pyssel så gick det som en dans. Nu kan även jag sälla mig till de som törs visa sitt anlete för omvärlden.... ![]() |
||
f..n! du hade rätt om apan ![]() ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2551 besök totalt |