Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Radiokommunikation mellan bil och depå
1010 besök totalt
T Ahlqvist
Gislaved
Här sen Dec 2004
Inlägg: 266


Trådstartare
K: Radiokommunikation mellan bil och depå

Önskar köpa någon form av kommunikation mellan bil och depå.
Radion i bilen ska kunna kopplas till elsystemet .

Givetvis så billigt som möjligt


Mvh Toni

_________________
Team Ahlqvist Racing
http://www.ahlqvist-racing.se
070-6504953
Citera
Automontage
Västerhaninge
Här sen Apr 2006
Inlägg: 397



https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46364&highlight=
Ingen spänningsmatning via 12V medföljer, kör med 3st. 1½V-batterier thumbs up

_________________
Roger Ohlsson
Automontage i Sthlm
automontage@telia.com
0733-200 002
Citera
Mia
Bredared
Här sen Jun 2005
Inlägg: 373



Vi har ett billighetsalternativ, men det krävs lite lödning.
Vi köpte ett set Topcom motorcykelkit (Twintalker 6800) och ett set med två lösa handenheter. En adapter till peltorhjälmen lödas fast isf motorcyckelgrejorna. Ett 12V uttag hona monterades i bilen så laddaren till den enheten alltid har ström, och vi har två handenheter att använda i depån. Testat under tre långlopp nu, och en gång fick vi byta batterier i en av depå radiorna, annars funkar det jättebra. Du kommer undan med max 1500kr

_________________
Mia Andersson
www.snowdragon.se
Citera
SÄLJES
K: Radiokommunikation mellan bil och depå
1010 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande