Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 21056 besök totalt |
om du kollar på klisterlappen som sitter framför säkringsdosan i motorrummet så är katalysatorn med på bilden, den var även ett krav i papprena som bes. killen gick igenom för modellen.
Jag vet en annan flyttgods-e30, också en -90:a som är besiktigad och godkänd med bortplockad katalysator. Den gick inte helt smärtfritt igenom dock, men står man på sig så ska det gå ![]() _________________ Jim Engqvist |
||
ok, men vet du om det nämns något i papprena om den godkänns med katalysator eller ej?
Jag kikade i papprena för våra tidigare flyttgodsbilar och där står det bara "införts tullfritt" Det satt iofs katalysator på dom (och gör fortfarande) _________________ Joakim Karlsson |
||
Re:
Katalysator! > ![]() Du måste väl ha större problem än så! den måste väl ändå komma efter Coilover, krängningshämmare, vassare kammar, annat sprut & kolfiberplenum. När jag tänker på det, även efter bur & värre bromsar.. ![]() Ta ett par semester dagar nu & kom in i matchen.. ![]() Börjar bli tidsbrist om det skall provåkas innan konverteringen.. _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||
Semesterdag imorgon, dock inte i garaget även om det behövs.
Menar du att det finns kolfiberplenum till M50? ![]() Jag pratade med teknisk rådgivning idag och eftersom det är flyttgods så finns inga krav på katalysator, gula blinkers bak eller sidoblinkers. Annars gäller samma regler. MAo låter jag katten sitta kvar och sen om den skulle paja eller råka trilla av bilen så behöver jag inte köpa en ny. _________________ Joakim Karlsson |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 21056 besök totalt |