Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 3302 besök totalt |
![]() Men den kontrollen blir svårt att få till med ett enkelt mekaniskt stag (bromsljus, tid, hastighet och ett servo kanske). Men sen var det ju det med tillåtet också ju, attans ![]() |
||||
Min tanke var just den att drag ökar kvadratiskt vi utstallad vinge men downforcen minskar bara linjärt. Kan säkert vara att man i många fall har optimum med ostallad vinge. Menade bara att det kan vara en möjlighet. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Ja, det kan nog vara optimalt i vissa lägen att ge mest drag och mindre downforce. Som Niklas också sade, fram till slutfasen av inbromsningen funkar det nog bra. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 3302 besök totalt |