Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3088 besök totalt |
AVo stötdämpare
Har någon i sällskapet någonting att säga om de engelska AVo stötdämparna? Det finns nämligen såna som passar direkt på Saab 96. De är ställbara, förmodligen på returen. Eller finns det andra som ni hellre rekomenderar? _________________ //Mikael Jardstam |
||
Satte sådana på min Alfa GTV inför säsongen som gick. Gjorde en värld av skillnad emot de OSRAV/Koni-dämpare jag hade innan. Ständigt småstudsande i framänden försvann, och även med de begränsade inställningarna som fanns att göra gick bilen att ställa in hyggligt. Även ett gäng Seven-åkare jag umgås med gillar märket.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Hade AVo bak på min race E30. Har inte så mkt att jämföra med, men när man vred på ratten så hände det saker "i rätt riktning" om man säger så.
Inte högsta kvalite, men bra pris. Iaf var det det då. Funkade utmärkt för klubbracing iaf. |
||
Det låter ju som om det är skapliga grejor i vart fall.
Fuling: Har XP börjat saluföra dem än? ![]() _________________ //Mikael Jardstam |
||
Jag kör med AVo dock så blir dom ibland "oförklarligt" mjuka..
Teorierna pekar på att min "extrema" monteringsvinkel kanske inte var så bra... ska kolla på möjligheterna att svetsa till ett nytt övre fäste en bit upp i bagaget så vinklen hamnar så dom är mer vertikal än horisontell iaf.. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Kan inte ovanstående problem bero på oljekaviation?? Nån som om man lätt råkar ut för oljekaviation på AVo dämparna? Stötdämparexperten i Sthlm hävdar att gula Koni inte är så bra i det hänseendet, kan det stämma? Planerar använda AVo bak på min E30-rejser... _________________ /Arne Lindgren |
||
Kavitaionen uppstår väl bara vid hård körning? Mitt problem kan kännas av även när bilen stått stilla.. tror att det beror på att luft tar sig in i stötdämparen emellanåt p.ga den udda monteringsvinklen.. jag har mätt vinklen vid ett tillfälle men glömt värdet.. kan det varit 30° mot horisontalplanet?
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
www.esther.se har oxså AVo dämpare..
![]() sitter ett par på min, så nu behöver ja "bara" lära mig ställa in dom rätt... ![]() _________________ MackeMaehlum |
||
Har medvetet hållit mig ifrån denna tråd, men på en öppen fråga, så... Ja, jag säljer Avo-produkter, vilket även innefattar väghållningskit med KYB gasdämpare.
Men OBS att detta är en fritidssyssla som jag inte behöver för mitt uppehälle och finns det ngn "rejsa-kompis" som lever på detta så vill jag inte sno affärer från denne. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3088 besök totalt |