Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
2779 besök totalt |
S: Utförsäljning av Pirelli Corsa r-däck hos Joki Motorsport
Joki Motorsport har en hög med 235/40-18 Corsa r-däck om de ska sälja iväg. Däcken är tillverkade 2007 men självklart rätt lagrade. Pris 1795:- st inkl moms (miljöavg 16 kr tillkommer) Vill du ha däck? Kontakta Micke! Tel 021-805260 eller micke@joki.se Hälsa från mig ![]() _________________ ![]() |
||||||
Intressant pris Magnus. Billigt.
Men är det inte detta däck som har exploderat för flera stycken här på forumet? Senast i nån tråd på Ringen forumet. Jag köpte 2 beg o hade en bula i stommen på det ena. Kan ju varit nåt annat, vad vet jag.. Skulle du rekommendera dom för E36:an? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Jag kört flera år med de Corsa på min E36 M3 :-) Bana, gata , slalomtävlingar osv. Har jag råd så kör jag gärna Yokohama 048 istället men de kostar en bra bit till....
Fram var det en balansgång med Corsa hur mycket camber man skulle ha, med för lite camber hade stommen svårt att klara en så tung framände som min bil har. Står en del i på r-däckssidan om dem här på rejsa. Jag känner till två som råkat ut för däcksexplosion med de här, andra kan fylla på om det hänt fler. Den första är AFAIK Gaute i en stor Audikombi på ringen, nån RS6 eller liknande. Om jag fattat det hela rätt så var det tokhögt däckstryck i däcken av misstag, dvs det var lite högt kalla och sen steg tempen redigt och trycket massor. De som var där får gärna rätta mig om jag hat fel ![]() Den andra som jag tror var Corsa var Samuel med sin M3a i somras på motorvägen hem från ringen. Jag åkte med honom på ringen strax innan och det var galet med vibrationer när han svängde, jag har aldrig varit med om nåt liknande med friska däck. Så explosionen var ganska säkert en följd av något som hänt tidigare. Återigen, om jag minns något om bakfoten ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Audi TT bankörning,
http://www.garaget.org/?car=80039&am Audi RS4, på väg hem från bankörning. Denna bil var nog lite för tung för corsorna. http://picasaweb.google.com/UlrichAC Själv kört på dem en hel säsong inklusive ringen, och de höll ypperligt. Kanske en dålig batch? _________________ ![]() |
||||||
Re:
Dessa + Gautes RS6'a... bara Audis... kanske ett understyrnings problem.... ![]() . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Re:
+ 2 st M3:or ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Alla Audi fyrkrafsare... _________________ ![]() |
||||||
Erbjudandet gäller tydligen fortfarande men vågar man köra på dessa med tanke på att de
verkar vara lite explosiva ? Mailade Joki men han hade inte fått någon reklamation på exploderat däck.. MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||
![]() |
SÄLJES
![]() |
2779 besök totalt |