| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Alfa Romeo Giulia Super TURBO CAR Challenge - SÅLD
|
2638 besök totalt |
|
Nu har bestämt mig för att byta bil. Med ny bostadsort i Linköping vill jag ha en gatgodkänd tävlingsbil som gör att jag lätt kan utnyttja tillfällen att träna på Sviestad eller Mantorp. Därför är Giulian nu till salu. Alfa Romeo Giulia Super -69. Kaross: Plasthuv och rutor, original framruta. Bur, Sabelt skalstol och 6-punktsbälten. Bak/nedflyttad ratt och instrumentering. Varvräknare med ställbar shiftlight. Motor: Alfa Romeo 75 1,8 Turbo. Original men anpassad till Giulians motorrum och chassi. Växellåda: Från Bertone,2000, dreven lättade/borrade för lättare synkning. Framvagn: Egendesignade undre bärarmar. Avo ställbara Coil-overs. Original krängningshämmare, 24 mm, med nya ändar samt drop-länkar, justerbar. Spindel, original 2000 med inflyttad övre punkt. Övre länkarm justerbar. Styrväxel från Mazda 323. Bromsar från Alfa 75 turbo, Ferrado DS3000. Bakvagn: Bakaxel från Berlina, med lägre utväxling. Avo ställbara Coil-overs, ny balk med infästning mellan hjulhusen bak, krängningshämmare, 14 mm, av okänt ursprung, justerbar. Bromsar original Giulia Super, hålborrade skivor, Ferrado DS 2500. Hjul: 7x15 OZ Racing Superleggera. Bridgestone RE540S 205/50x15, körda 2 tävlingar. Vagnbok finns uttagen för 2008. Vikt 900 kg, klassar in i CAR Challenge klass 3. Det enda som behöver göras för att komma ut och rejsa är att montera katalysatorn på avgassystemet. Bilen är registrerad i bilregistret och jag har delar som tex. handbroms, 2-punktsbälten, hastighetsmätare, etc. att montera dit för att kunna besiktiga bilen. Tyvärr har jag inte tid att göra det själv. Bilen är erkänt snabb med rätt chaufför ;-) och har tidigare vunnit CAR Challenge. Pris 55 000:- eller bud. Kan tänka mig byte mot CAR Challenge Alfa som är besiktigad för vägbruk. Jonas Klang jonasklang@hotmail.com 0702253007
|
|
|
|
Nytt riktpris, men tar alltid ställning till ett bud med pengar bakom.
Film från Mantorp som ger en känsla av bilens "potential" med nybörjarchaufför
http://www.youtube.com/watch?v=fwybC |
![]() |
SÄLJES
|
2638 besök totalt |