|
hartge
åtvidaberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 687
Trådstartare

11 Okt 2008 17:57
Senast ändrad av hartge, 23 Okt 2008 22:21, ändrad totalt 2 gånger
_________________ Pierre Rosenholtz
bmw 530D Touring -10
|
trulsson
Här sen Sep 2008
Inlägg: 22

12 Okt 2008 10:44
tja
har du några bilder på dom?
mvh johan
_________________ johan trulsson
|
hartge
åtvidaberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 687
Trådstartare

12 Okt 2008 12:01
ska ta idag skicka din mail adress vi pm så får du bild mvh
_________________ Pierre Rosenholtz
bmw 530D Touring -10
|
Bert-Ola
Karlskrona
Här sen Jun 2005
Inlägg: 150

12 Okt 2008 12:22
Re: S: extraktor rör bmw m30 maskiner ,hartge ,alpina
| hartge skrev: | ett par hartge extraktor rör i rost fritt till m30 maskin
alpina b10 3,5 |
Kommer dessa från E34?
_________________ Bert-Ola Runeson
|
hartge
åtvidaberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 687
Trådstartare

12 Okt 2008 16:50
Re: S: extraktor rör bmw m30 maskiner ,hartge ,alpina
| Bert-ola skrev: | | hartge skrev: | ett par hartge extraktor rör i rost fritt till m30 maskin
alpina b10 3,5 |
Kommer dessa från E34? | det från alpina ska göra det då motorn kommar från en sådan de från hartge vet ja inte säkert kan va till e28 med
_________________ Pierre Rosenholtz
bmw 530D Touring -10
|
Bert-Ola
Karlskrona
Här sen Jun 2005
Inlägg: 150

12 Okt 2008 17:25
Re: S: extraktor rör bmw m30 maskiner ,hartge ,alpina
| hartge skrev: | | Bert-ola skrev: | | hartge skrev: | ett par hartge extraktor rör i rost fritt till m30 maskin
alpina b10 3,5 |
Kommer dessa från E34? | det från alpina ska göra det då motorn kommar från en sådan de från hartge vet ja inte säkert kan va till e28 med |
Det borde synas om man jämför dem mot de från E34. Är mycket trängre vid hjälpstyrarmen på E28.
Skulle det vara till E28 är jag intresserad.
_________________ Bert-Ola Runeson
|
hartge
åtvidaberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 687
Trådstartare

12 Okt 2008 21:51
Re: S: extraktor rör bmw m30 maskiner ,hartge ,alpina
| Bert-ola skrev: | | hartge skrev: | | Bert-ola skrev: | | hartge skrev: | ett par hartge extraktor rör i rost fritt till m30 maskin
alpina b10 3,5 |
Kommer dessa från E34? | det från alpina ska göra det då motorn kommar från en sådan de från hartge vet ja inte säkert kan va till e28 med |
Det borde synas om man jämför dem mot de från E34. Är mycket trängre vid hjälpstyrarmen på E28.
Skulle det vara till E28 är jag intresserad. | kolla gärna bild o bedöm själv http://www.autopower.se/powerborsen/annons.asp?id=259230
tycker att det ser ut som om hartge gren rören tar mindre plats om man jämför dom men ja kan inte garantera att de är till e28
_________________ Pierre Rosenholtz
bmw 530D Touring -10
|
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705

13 Okt 2008 08:11
Hartgerören ser ju ut som mina gamla rör som satt på B6:an...och isåfall är dom till E30 med M30-motor...
_________________ Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
|
Bert-Ola
Karlskrona
Här sen Jun 2005
Inlägg: 150

13 Okt 2008 10:37
Re:
| Petri skrev: | Hartgerören ser ju ut som mina gamla rör som satt på B6:an...och isåfall är dom till E30 med M30-motor...
 |
Är vad jag också misstänker.
Den branta vinklingen vid kollektorerna stämmer inte riktigt med de bilder jag har på E28-rör.
_________________ Bert-Ola Runeson
|
hartge
åtvidaberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 687
Trådstartare

13 Okt 2008 18:54
Re:
| Petri skrev: | Hartgerören ser ju ut som mina gamla rör som satt på B6:an...och isåfall är dom till E30 med M30-motor...
 | det e dina gamla men de passar inte iaf !!!!..... inte med alpina motorfästen iaf
_________________ Pierre Rosenholtz
bmw 530D Touring -10
|
Bert-Ola
Karlskrona
Här sen Jun 2005
Inlägg: 150

13 Okt 2008 20:44
Re:
| hartge skrev: | | Petri skrev: | Hartgerören ser ju ut som mina gamla rör som satt på B6:an...och isåfall är dom till E30 med M30-motor...
 | det e dina gamla men de passar inte iaf !!!!..... inte med alpina motorfästen iaf |
Hartge monterade sina M30 lite längre bak än Alpina.
Motorposition III enligt länken: e30.de
_________________ Bert-Ola Runeson
|
hartge
åtvidaberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 687
Trådstartare

13 Okt 2008 21:16
Re:
| Bert-ola skrev: | | hartge skrev: | | Petri skrev: | Hartgerören ser ju ut som mina gamla rör som satt på B6:an...och isåfall är dom till E30 med M30-motor...
 | det e dina gamla men de passar inte iaf !!!!..... inte med alpina motorfästen iaf |
Hartge monterade sina M30 lite längre bak än Alpina.
Motorposition III enligt länken: e30.de | har läst där nu blir ett sånt här rör http://www.e30.de/fotost/f00431/43.jpg blir o beställa ett i morrn
_________________ Pierre Rosenholtz
bmw 530D Touring -10
|
hartge
åtvidaberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 687
Trådstartare

23 Okt 2008 22:22
alpina röret kvar pris 3000 kom o köp
_________________ Pierre Rosenholtz
bmw 530D Touring -10
|
|