Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: BMW Slutväxel med diffbroms + Getrag växellådor
5093 besök totalt
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2771


Trådstartare
S: BMW Slutväxel med diffbroms + Getrag växellådor

Slutväxel från 735i -89 E32 stora diffen (210-kronhjul) med 25% diffbroms, utvxl 3.45:1, passar även 5-serien ex.vis 530/535.
P: 3000kr

Slutvxl från 525tds -93, mellandiffen (188 kronhjul) ej diffbroms, utvxl: 2.65:1, passar även E28/E30.
P: 1000kr

Slutvxl från 323i E21 -80, utvxl 3.45:1, ej diffbroms, men i mkt gott skick.
P: 1000kr

Växellåda från 323i E21 -80, 4-vxl låda helt okej skick,
P: 500kr

Växllåda 325 E30 87-92 Getrag i gott skick med spakställ.
P: 1500kr

Växellåda 325 E30 85-87 Getrag i gott skick, med givaruttag för Motronicen.
P:2500kr

Växellåda 535 E34 / 735 E32, i gott skick, getrag 5vxl, ej delbar kåpa, väl fungerande, inga missljud.
Helt ny Red Line MTL ingår, om lådan hämtas.
P: 2500kr

Växellåda 525tds E34 diesel, ZF-låda med 5:an 1:1, mkt stark och hållbar låda.
P: 3000kr


Även drivaxlar/kardanaxlar från ovan och fler bilar:
Ex.vis: 535 E28, 525tds E34, 535 E34, 735 E32 (grövsta axlarna), 750 E32 m.fl.

Allt finns i Gävle

_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 120i E87 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 Touring
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2771


Trådstartare
Uppdat. lite



_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 120i E87 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 Touring
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
Marcus Jansson
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 124



Vad skiljer 735 E32 drivaxlar mot 535 E28?

Eller om jag säger såhär, kan man använda 735 E32 drivaxlar på en 535 E28?

Vad pratar vi om för pengar?
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2771


Trådstartare
Re:

Axlediameter och knutarna i sig, vet inte längdmässigt, men kan jämnföra vid tillfälle.

535 E28 har mer åt samma axel som E34 tds.



Marcus Jansson skrev:
Vad skiljer 735 E32 drivaxlar mot 535 E28?

Eller om jag säger såhär, kan man använda 735 E32 drivaxlar på en 535 E28?

Vad pratar vi om för pengar?

_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 120i E87 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 Touring
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2771


Trådstartare
Uppar lite...

_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 120i E87 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 Touring
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2771


Trådstartare
Lagt till vxl.

Även byte mot bärbar dator, av nyare modell.


_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 120i E87 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 Touring
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2771


Trådstartare
Uppdaterat med fler saker...

_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 120i E87 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 Touring
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2771


Trådstartare
Uppar

_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 120i E87 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 Touring
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Har du nån 325 E36 låda till salu

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Re: S: BMW Slutväxel med diffbroms + Getrag växellådor

E21 Racing skrev:

Slutvxl från 525tds -93, mellandiffen (188 kronhjul) ej diffbroms, utvxl: 2.65:1, passar även E28/E30.
P: 1000kr

Hej Magnus!

Man får väl byta bakkåpan för att den ska passa på E30 ?

Mvh

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402



Du har inget svänghjul till 325 lådan med Motronic utag ?? polaren söker ett sånt.

_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2771


Trådstartare
Re:

Nej, tyvärr.
525 tds-lådan passar dock.

Michael Bäck skrev:
Har du nån 325 E36 låda till salu

_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 120i E87 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 Touring
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2771


Trådstartare
Re: S: BMW Slutväxel med diffbroms + Getrag växellådor

Jo, men det är ganska enkelt...

Nisse977 skrev:
E21 Racing skrev:

Slutvxl från 525tds -93, mellandiffen (188 kronhjul) ej diffbroms, utvxl: 2.65:1, passar även E28/E30.
P: 1000kr

Hej Magnus!

Man får väl byta bakkåpan för att den ska passa på E30 ?

Mvh

_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 120i E87 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 Touring
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2771


Trådstartare
Re:

Jo, det har jag, hade i första hand tänkt spara det till lådan, men ge ett bud om det kniper....
finns även givarna...


Isåkare skrev:
Du har inget svänghjul till 325 lådan med Motronic utag ?? polaren söker ett sånt.

_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 120i E87 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 Touring
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5750



Själva lamelldiffspärren som sitter i huset är enligt ETK samma som sitter i BMW M5E34 samt BMW E23 745, huset samt infästningar skiljer dock.

/Besserwisser

_________________
R0b1n F0rsb3rg
"Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver"
______________________
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Re: S: BMW Slutväxel med diffbroms + Getrag växellådor

Nisse977 skrev:
Hej Magnus!

Man får väl byta bakkåpan för att den ska passa på E30 ?

Mvh


E21 Racing skrev:
Jo, men det är ganska enkelt...


Hehe ok Är lite sugen på en högre utväxling för nått eventuellt "host" E30 topphastighets-test "host".....

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2771


Trådstartare
Re: S: BMW Slutväxel med diffbroms + Getrag växellådor

Nisse977 skrev:
Nisse977 skrev:
Hej Magnus!

Man får väl byta bakkåpan för att den ska passa på E30 ?

Mvh


E21 Racing skrev:
Jo, men det är ganska enkelt...


Hehe ok Är lite sugen på en högre utväxling för nått eventuellt "host" E30 topphastighets-test "host".....


Bara slå till då, hög toppfart är manligt....

_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 120i E87 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 Touring
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2771


Trådstartare
Uppar annonsen!

_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 120i E87 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 Touring
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
SÄLJES
S: BMW Slutväxel med diffbroms + Getrag växellådor
5093 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande