Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
TechArt GT Street vs. COBB GTR, på bana
1249 besök totalt
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Svensken testar lite balla bilar...

http://www.torque.tv/?player=TorqueTV_27_copy&ct=1&ids=243453

Gissa vilken som var snabbast...?

Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Som väntat Inte ens lägre vikt och mer effekt kunde rädda Porschen.

Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Utskåpad kan man kalla det!

Borås
Här sen Apr 2005

Är de bara för mig de hackar järnet å bilden försvinner hela tiden? Kan ju inte kolla

edit: nu äntligen kunde man se hela lite halvhackigt.. Men lite orättvis jämnförelse, GT-R:en kör på R-däck, medans Techart Porschen verkar köra på några skabbiga gatdäck, visst GTR:en hade säkert tatt Porschen ändå, men inte med så mkt, för med såpass mkt effekt, och vikt, så är däcken rätt viktiga känns det som, han klaga mkt på de iaf

Stockholm
Här sen Jul 2005

Jag tvivlar inte på att skillnaden hade vart mycket mindre om Porschen hade åkt på riktiga däck, kanske till och med så att den hade vunnit, men den intressantaste delen av jämförelsen är ju precis i början när dom listar specifikationerna. 130 hästar och 90 kilo hade Porschen över GTR:en, och du betalar närmare 1.2 miljoner kronor extra för det!

För att ställa det i perspektiv så kan du köpa två stycken Nissan GTR och det är fortfarande 400KSEK billigare än den där Porschen

Prisvärd prestanda om något.

Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

TomasL skrev:
Jag tvivlar inte på att skillnaden hade vart mycket mindre om Porschen hade åkt på riktiga däck, kanske till och med så att den hade vunnit, men den intressantaste delen av jämförelsen är ju precis i början när dom listar specifikationerna. 130 hästar och 90 kilo hade Porschen över GTR:en, och du betalar närmare 1.2 miljoner kronor extra för det!

För att ställa det i perspektiv så kan du köpa två stycken Nissan GTR och det är fortfarande 400KSEK billigare än den där Porschen

Prisvärd prestanda om något.

Jag håller med dig, klart att däcken spelar stor roll. Dock är frågan om det verkligen gör 7sek?!? Jag kan inte tänka mig det, lär väl inte ha suttit helt kassa däck på Porschen. Antagligen var det en kombination av mindre bra däck chassi/chassi sättningar som gjorde att Porschen fick torsk.

Faktum är att man inte ens fick 130hp extra för de där 1,2 miljonerna 30hp extra ska det vara. Inte svårt att göra sitt val där inte.

Bilder o videos
TechArt GT Street vs. COBB GTR, på bana
1249 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande