Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1261 besök totalt |
Re: Bur ut i fjädertornen
Kan jag inte tänka mig, finns väl ett flertal bilar som både har vagnbok är är godkända av SBP som har bur till fjädertornen. _________________ Pär Hylander |
||
Tror att det du hört härstammar från VOC-reglementet (VolvooriginalCup), där står det att man inte får ha de strävorna pga. då blir karossen för hård att krocka mot...
Tror inte SBP anmärker på det dock... _________________ /Arne Lindgren |
||
man får absolut dra ut ramen till fjäderbens tornen för sbp... tex för att mitt bygge skal gå igenom så är jag TVUNGEN att göra så! nog för att det iofs skall klassas som ett amatörbygt fordon kanske gäller några andra regler annars.... Om du är osäker så kan du skriva och fråga till sfro och fråga gustaf.ulander@home.se ,han är trevlig och kunnig, kan nog säkert ge ett klart svar på dina frågor!
|
||
finns en hel uppsjö.. http://www.sbf.se/regler.html _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Men jag hittar inte G T R?
Hittade fast inte genom SBF's arkiv? nåja http://www.sbf.se/pdf/regler/GT_Regler.pdf _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
jag tänkte fel: Trodde först de handlade om bilsport men "kom på" att det stod SBP men de gjorde de ju inte; Stod ju SPF
![]() Sådana regler spelar inte så stor roll, de är en gatbil. De är en komplett grupp E rally bur + några rör som jag tyckte var bra dvs: fjädertorn mm. Sen är det ställt på dubbla plattor som sig bör. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
Ja torped väggen har fått ge vika. Tog hål i den, drar genom rören och lagar det sen på ett snyggt sätt.
Ganska smidigt då bilen är rensad på de mesta "trams" som finns dvs isoliering osv. så är det inget i vägen, sen ska bilen lackas in och utvändigt så de kommer försvinna snyggt. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1261 besök totalt |