| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Oljekyl till växellåda
|
2 besök senaste veckan (1104 totalt) |
|
Oljekyl till växellåda
Halloj var köper jag ett oljekyl kitt ink kylare ,slangar, pump osv till rimliga pengar.. Inser att det lär behövas i min vagn.
Nån form av filter skulle oxå kännas bra. Såg en pump från biltema när jag sökte på rejsa som verkar fantastiskt billig men som inte var byggd för kontinuerlig drift enligt produktspecen.. Nån som kört den nån säsong här som kan bekräfta att den..fungerar? Andra förslag? Mvh Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||
|
Re: oljekyl till växellåda
För sprintrace och bandagar, 24 timmars endurance? Bilbutterikts pumpen klarar nog halvtimmes körningar utan större problem, är det likadan pump som jag hade för laddluftkylning klarar den timmar i taget utan problem. Billigaste kitet är nog att köpa lösa delar och låta hydroscand tex göra slangar åt dig. Filter borde väl ett oljefilter för motorn fungera ok? oljekylare från någon äldre 'gti'bil kanske. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re: oljekyl till växellåda
_________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||
|
Re:
Hur sitter pumpen på denna? Vet att den har en oljekyl under baksätet på höger sida men kommer inte ihåg var pumpen sitter... _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Oljekyl till växellåda
|
2 besök senaste veckan (1104 totalt) |