Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (9566 totalt) |
Re: Halvljus
det gör du med en stjärnskruvmejsel har för mig att det är ett litet hål i lamphuset som du sticker in mejseln i och skruvar ljuset antingen upp eller ner. _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||||||
Det får du nog förklara för Johan! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
tyckte du inte den förklaringen va pedagogisk ![]() _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||||||
Halvljus
Det finns två små hål bak på lampan med "kugghjulsliknade" utseende. Vi försökte skruva på dessa hos SBP men det hände inget med ljusbilden? På ovansidan av lampan finns en stjärnskruv men den tror jag håller lampinsatsen? _________________ Johan Lindh |
||||||||
Hjulinställningar för "Ringen"?
Har vi någon därute som kan ge mig lämpliga hjulinställningar lämpliga för "Ringen" Debutresan är bokad till 24/4. För övrigt, någon annan som ska ner samtidigt? /Johan _________________ Johan Lindh |
||||||||
Re:
om allt klaffar så har jag nog ett protokoll på min cornerweight i slutet av nästa vecka, Johan. Då kommer det info. Kul o se att du är på gång. Mkt nu, men vi får höras närmare när fåglarna börjar att kvittra ute ![]() Hälsa hem. _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
Re:
Men... Kör inte du BMW numera? ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||
Re:
Jo!? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
Du skriver att din bil nu har dessa inställningar. Det borde alltså vara på BMW:n? Frågan var väl vad du hade på 968:an? Eller märker jag bara ord nu? ![]() Alternativt att jag har krånglat till det i skallen... _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||
Re:
Det stämmer att det är inställningarna jag hade på BMWn, men de borde funka lika bra på 968:an, tycker jag. Vad jag exakt hade på den kommer jag inte ihåg här o nu, men den blev ju aldrig inställd av ett Ringen proffs heller ![]() Bilen (BMW) är nu inställd av ett proffsigt VLN stall, som tävlar rätt så framgångsrikt med både BMW o Porsche. Har bara hunnit testa på småvägarna, men den påminner om Puttes GT3 och den F430 Scuderian jag fick åka med förra året. Wunderbar!! Lycka till Johan _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
Re:
Ja, du har ju erfarenhet av båda bilarna men åtminstone bakvagnarna skiljer ju ganska mycket. Skulle tro att Porschen framför allt vill ha annorlunda toe bak än BMWn. Men det är ju bara att testa! ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||
Re: Hjulinställningar för "Ringen"?
camber fram 3,75 grader toe out fram 2mm camber bak 2,5 grader toe in bak 4mm Så skall jag ställa mina hjulvinklar till att börja med i år och prova. Hade mer camber förut men jag tyckte jag fick sämre grepp då. Visserligen inte provat ringen men det borde va en ganska bra allround setup _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||||||
Sälja
Den här bilen är ju hur snäll som helst nere på ringen ![]() "Glömde du bromsa eller sket du bara i det?" ![]() ![]() Ska du verkligen sälja den här? ![]() _________________ Fred rik Gab riel sson |
||||||||
Sälja 968:a
Tjena Fredrik, Jag vet att det är korkat att sälja en fungerande bil som man vet är kanon på bana ( och utanför) ... Jag kan bara inte få bort drömmen om att bygga en racerbil på en 911:a... _________________ Johan Lindh |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (9566 totalt) |