Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Polera aluminium?
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (4143 totalt)
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

tänkte inte dra med svarvstålet... det vågar jag inte..

för hand är ju väldigt smidigt!

MaZ: Nja, den färgen var lite ljus i mitt tycke.. VHT har en gjutjärnsgrå färg som är väääääldigt snygg..

axelklumpen är lackad i den färgen - dålig bild, men det var den enda jag hade.

Tänkte grovblästra själva ekrarna så att det blir ett väldigt matt intryck, ev eloxera men det beror lite på priset...

EDIT: annars kan man ju löpa linan fullt ut och satsa på helsvarta fälgar utan nåt polerat junk.. Vad tror ni om det?
(vita fälgar, röd bil, vita stripes kanske hade funkat.. eller blir det för mycket rallystuk?)
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Jag polerade en del prylar under vintern i garaget, starkt tålamodbeprövande arbete...

Körde en polering på fälgkanterna som redan var polerade och tyvärr så lägger dom klarlack över från fabrik, när stenskott mm dyker upp så ärjar det fint under

Jag la upp fälgarna på bänken och tog bort det enorma klarlackslagret med 100-papper (eller nåt i den storleken), sen så fortsatte jag med 180, 300, 400, 500, 600, 800, 1000, 1200, 1600, 2200, & 4000-papper... Därefter så körde jag med det redan nämnda slipvaxet och efter det så åkte polervaxet fram. Sen körde jag autosol på i 3 omgångar sen fick det räcka... Inte perfekt resultat men det räckte för tillfället kändes det som.

Eftersom jag har fälgar i 14x8" så hittade jag inga maskiner som var tillräckligt små för att komma åt bra inuti hela fälgen så jag slipade för hand, det tog väl en månad så hade fingertopparna läkt ihop snyggt igen

Fälgarna var väl jobbigast, men jag passade på att ta allt jag hittade i bilen som var av alu när jag ändå hade fått in tekniken

Mariestad
Här sen Sep 2003

Barbapappa skrev:
Jag polerade en del prylar under vintern i garaget, starkt tålamodbeprövande arbete...

Instämmer, polerade upp mitt laddluftkyl förra vintern och det var gjut yta på det innan.....
Hade iofs bra hjälp av en riktig stationär polermaskin men det tog sin tid endå.
och ja, bilen går mycket fortare nu även om det inte beror på blankheten

Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

blankt = mindre luftmotstånd = snabbare bil...

Själv tvättar ja bilen max 2 ggr per år så ja kvalificerar nog inte som "putsbög"

Rättvik
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Patrik Rydh skrev:

Känner en vars far är (del)ägare i den firman. Han jobbar också där.
Du kan få hans nummer om du vill.

Han är också bilentusiast...

Du har PM!

Citera
Mattias Hahlin
Rättvik
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Patrik Rydh skrev:

Känner en vars far är (del)ägare i den firman. Han jobbar också där.
Du kan få hans nummer om du vill.

Han är också bilentusiast...

Halloj! jag pratade med din kompis och fick en hel del bra tips men han kunde inte sälja så små kvantiteter.
Jag fick tips att ringa http://www.hoiness.se/ och dom hade grejer att skicka.. enligt försäljaren behöver man inte slipa finare än 220 för att få et bra resultat thumbs up
Återkommer med resultat...

Citera
Allmänt banåkaforum
Polera aluminium?
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (4143 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande