Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (31631 totalt) |
Re:
Hej, om det finns 4st hål att sätta skruvar i till vingen, hur ska den gå att monteras fel? ![]() Som jag skrev i föregående inlägg, rapporten som gjordes stämmer inte.. så det finns ingen anledning att visa den. Du behöver inte vara orolig, bilen kommer att komma ut till nästa sommar ändå.. _________________ Mvh Carl-Johan Björneheim |
||||
Re:
Vem är det som har svetsat chassit? inte är det jag iallafall.. Vem är det som har svetsat fast fästena för vingen på chassit? återigen, det är inte jag.. Felet ligger där någonstans.. Vem är det då som har gjort fel? Som jag sagt, det finns 4 st hål att skruva fast vingen i och dom kommer borrade från fabrik och då sitter vingen så snett.. Varför ens borra 4 st hål för vingen om man nu inte ska använda dom? du förstår ju själv att det är konstigt.. men du har rätt att tycka vad du vill såklart. _________________ Mvh Carl-Johan Björneheim |
||||
Re:
Ta det lugnt nu, hacka inte på mig. Uppenbarligen känner CJ frustration över att hans situation inte löser sig och väljer ventilera sig publikt. Det är tillräckligt illa egentligen att han inte får bättre support via Roadster, givet att mig veterligen finns bara ett XTR bygge i Sverige...man köper kit+support och förväntningarna bör sättas av Roadster på rätt nivå från början och inte lova guld och gröna skogar, för så är det inte. Jag har själv byggt min Westfield, jag skrev en oändlig lång "rant and raves" under byggets gång som finns på min hemsida som dokumenterar mina frustrationer. En del har att göra med Westfield, en hel del med mig själv eller andra händelser. Det är ganska normalt att man blir frustrerad bitvis, tycker jag. Det som man ska ha i åtanke är att man inte bör ha alltför högt ställda förväntningar på passform - grejorna kommer ju från England!!! ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Re:
Så är det, jag fick oxå göra egna justeringar för att det skulle bli bra. Då ska man veta att Westfield ändå anses vara bland dom bättre vad gäller passform (bland Engelska kitcars). |
||||
Re:
![]() men roadster har ingen annan avsikt än att hjälpa CJ i det här fallet...jag förstår han frustration men det hjälper inte att ventilerar sig här publikt med fel fakta...det står i rapporten att variationer kan förekomma mellan olika chassien oavsett om dom e svetsade i en jig eller inte..det betyder altså att man är tvungen tiil å "passa in " bitarna själv. i fallet vingen e de troligtvis felborrade hål på några millimeter som då resulterar i att ena vingstaget som är ca 50cm högt (jag kan ha fel, men enligt biler) lutar fel med flera centimeter, den synliga snedheten förstärks sedan av vingens bredd. Det beror altså inte på att chassit e snett. Hursomhelst, ja e övertygad om en bra lösning på CJ:s problem. Roadster och Westfield fäster stort värde på det här vad jag förstått och inget annat. _________________ Kit Anderson |
||||
Re:
Återigen så vet jag inte vad du får att det är fel fakta ifrån ![]() _________________ Mvh Carl-Johan Björneheim |
||||
Carl-johan, Har du försökt mäta upp vad som är snett? Kryssmät chassi osv, tänk om du hittar fler fel. Det är ju sällan något kommer ensamt nuförtiden.
//Niklas |
||||
Re:
Jo som jag sa jag har tagit del av rapporten och det kan hända att du inte håller med den vad det gäller din vinge..de e helt i sin ordning, men om du går tillbaka å ser vad du själv skrev så förstår vad jag menar med fakta fel. Det du sysslar med nu e elakt förtal inte att ventilera din frustration, och då du inte verkar fatta skilnaden så låter jag hela den tråden vara! kom med bevis inte skitsnack om du ska tas seriöst! _________________ Kit Anderson |
||||
Re:
om du lyssnar på mig så säger jag ju att rapporten är felaktig, du har inte sett bilen i verkligheten och eftersom det saknas viktiga saker i rapporten och väldigt mycket i den som är felskrivet/påhittat... Bevis? bilden på vingen är bevis i sig... Du har självklart rätt i att tro på vem du vill... _________________ Mvh Carl-Johan Björneheim |
||||
|
||||
Re:
nu börjar det bli komiskt...eftersom du själv inte fattar eller kan se vad du tidigare skrev, så citerar jag dig "Alla skruvar i orginalhålen, det är tydligen mitt fel att det ser ut så... " inte någonstans i rapporten står det att de e ditt fel, man blir smått galen...vidare så skrev i mitt tidigare inlägg vad det var för ord som hörde till den bilden du visar, jag citerar mej själv eftersom du inte kan läsa "det står i rapporten att variationer kan förekomma mellan olika chassien oavsett om dom e svetsade i en jig eller inte..det betyder altså att man är tvungen tiil å "passa in " bitarna själv. i fallet vingen e de troligtvis felborrade hål på några millimeter som då resulterar i att ena vingstaget som är ca 50cm högt (jag kan ha fel, men enligt biler) lutar fel med flera " osv...och varför visar du inte alla bilder som togs på vingen och stagen??..näe å ta saker ur sitt sammanhang går bra! Passa oxå på å tala om dom andra punkterna i rapporten där han verkligen tycker du gjort fel. CJ jag tycker du beter dej riktigt illa måste jag säja, ja vet de facto att dina chanser att få hjälp av Roadster/wf är minst sagt goda så tag å sansa dej lite va, alla på roadster e väldigt lätta å bra att ha å gjöra med, men det finns gränser även för dom antar jag. Till slut, fattar du vad jag nu menar?? de e inte rapporten i sej , utan ditt påstående om att WF har sagt att de e ditt fel. _________________ Kit Anderson |
||||
Re:
Citat: "Min mening är att det beror på att kunden har ändrat på hålbilden i chassiet och i spoilerstagen." Slut Citat: Detta är klippt från rapporten.. Det är rätt uppenbart att dom vill få det till att det är mitt fel, det går inte att tolka det på något annat sätt. _________________ Mvh Carl-Johan Björneheim |
||||
Trisst att se den här tråden spåra ur med anklagelser om förtal, hur man nu kan förtala en produkt eller ett företag.
Jag har följt det här bygget från start och kladdat (dreglat..) på den flera gånger. Det råder väl inget tvivel om att det grymt kompetenta byggare som har varit med och snickrat på bilen. Man får verkligen hoppas att detta är ett måndagsexemplar så andra XTR2-byggare slipper genomliga samma strul med dålig passform & kvalitet Det ligger helt klart i Roadsters/Westfields intresse att lösa detta. Och ska vi se fler XTR2:or rulla i sverige så lär dom göra det också. _________________ Niklas Luks |
||||
Uppdatering:
Roadster/Westfield kom med ett erbjudande i förra veckan om att dom erbjöd sig fixa problemen på min bil... Det erbjudandet kom ju ganska sent då dom flesta problemen redan är lösta med min egen tid och pengar men det visste dom ju redan före erbjudandet kom.. ![]() Nu i efterhand så menar dom på att besiktningen var till för att det skulle leda till en "to do-lista" för mig ![]() Jag har svarat på deras mail men nu har en vecka gått och ingen har hört av sig. ![]() Hur som helst så kommer bilen vara ute på gatan till nästa sommar men jag kommer aldrig att rekomendera någon att göra affärer med Roadster bil eller Westfield. ![]() _________________ Mvh Carl-Johan Björneheim |
||||
Hemskt tråkigt att det gått troll i detta, hoppas det löser sig för dig på bästa sätt så vi kan få se bilen rulla.
Eftersom en sådan här skruvaihopsats (troligtvis en seven) står på "Att göra lista - 5 årsplan" tycker jag det är intressant att höra hur det funkar i praktiken med Roadster och Westfield. Det skulle förstås också vara intressant att få en direkt kommentar från Roadster Bil här, för det är ju alltid så att myntet har två sidor. _________________ Mvh Mathias Södergren |
||||
Re:
Det hoppas jag med, ska väl gå hyggligt hoppas jag efter "lite" modifieringar.. Börjar närma sig uppstart snart, bara jag får tid att mecka lite.. _________________ Mvh Carl-Johan Björneheim |
||||
Kör hårt CJ, så du får ut bilen till sommaren. Med tanke på hur mycket anpassning det krävs (relativt mot vad det borde göra) på en vanlig Seven från Westfield som dom har byggt 5000 ex av så kan jag bara börja att föreställa mig hur läget är med en XTR2a, men som någon nämnt tidigare i tråden räknas alltså westfield till de bättre tillverkarna... Undrar hur grejerna ser ut som kommer från en av de sämre?
![]() ![]() På min bil är jag nöjd med finishen på plast, ram m.m. men passformen (mått-exaktheten) kunde varit bättre. Det är ingen slump att alla brittiska tillverkare av bilar har kursat... ![]() _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (31631 totalt) |