| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: TURBOkit M3 E30
|
1296 besök totalt |
|
S: TURBOkit M3 E30
Turbo, Precision SC61 med ar 0,63. Gått en sommar. Hembyggt grenrör med lågt placerad turbo, ser väldigt diskret och original ut. Turbon bör räcka till ca 600hk. Jag har bromsat 444 snälla hästkrafter på hjulen med 1,25 bars laddtryck. Vill man ha mer effekt än så bör även ventilfjädrarna bytas vilket jag inte hade gjort på min bil. Går även att montera en annan fjäder i wastegaten (kan medfölja) och då kam man åka med ca 0,6 bars laddtryck och ca 350hk snälla och driftsäkra hästkrafter. Drar fint från 3000-7500rpm (lite beroende på kammar) Wastegate Tial 44mm. Intercooler 600x300x75mm. Går in bakom fronten om man tar bort/flyttar oljekylaren och demonterar ett par fästen i den lösa plåten mellan fronten och grillen. PPF 50mm dump sitter på intercoolern. Komplett med svarta pulverlackade tryckrör, downpipe som ansluter till original avgassystem, oljeslang till turbon mm. Det som behöver göras är att svetsa en oljeretur i tråget. Kolvar JE, en säsong gamla. Borr 94,0, komp 8,5:1. Prisidé. 20000:- eller bud. _________________ Jonas Edling |
||||
|
Re:
Du behöver inte vara orolig Jörgen. Planen är bara nytt grenrör, större turbo och mer slag
_________________ Jonas Edling |
||||
|
Re:
Du är inte klok
|
||||
![]() |
SÄLJES
S: TURBOkit M3 E30
|
1296 besök totalt |

