Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: TURBOkit M3 E30
1296 besök totalt
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499


Trådstartare
S: TURBOkit M3 E30

Turbo, Precision SC61 med ar 0,63. Gått en sommar.
Hembyggt grenrör med lågt placerad turbo, ser väldigt diskret och original ut.
Turbon bör räcka till ca 600hk. Jag har bromsat 444 snälla hästkrafter på hjulen med 1,25 bars laddtryck.
Vill man ha mer effekt än så bör även ventilfjädrarna bytas vilket jag inte hade gjort på min bil.

Går även att montera en annan fjäder i wastegaten (kan medfölja) och då kam man åka med ca 0,6 bars laddtryck och ca 350hk snälla och driftsäkra hästkrafter. Drar fint från 3000-7500rpm (lite beroende på kammar)

Wastegate Tial 44mm.

Intercooler 600x300x75mm. Går in bakom fronten om man tar bort/flyttar oljekylaren och demonterar ett par fästen i den lösa plåten mellan fronten och grillen. PPF 50mm dump sitter på intercoolern.

Komplett med svarta pulverlackade tryckrör, downpipe som ansluter till original avgassystem, oljeslang till turbon mm.
Det som behöver göras är att svetsa en oljeretur i tråget.

Kolvar JE, en säsong gamla. Borr 94,0, komp 8,5:1.

Prisidé. 20000:- eller bud.

_________________
Jonas Edling
Citera
jorgen
Viggetorp ( Storfors,Värmland )
Här sen Aug 2004
Inlägg: 461



vad an detta . hoppas det är "no retreat no surrender" som gäller framöver o kassta ur murphy bilen för gott!

_________________
/// Jörgen Andersson
070-400 00 80
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499


Trådstartare
Re:

jorgen skrev:
vad an detta . hoppas det är "no retreat no surrender" som gäller framöver o kassta ur murphy bilen för gott!


Du behöver inte vara orolig Jörgen. Planen är bara nytt grenrör, större turbo och mer slag

_________________
Jonas Edling
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



Re:

M3Jonas skrev:
jorgen skrev:
vad an detta . hoppas det är "no retreat no surrender" som gäller framöver o kassta ur murphy bilen för gott!


Du behöver inte vara orolig Jörgen. Planen är bara nytt grenrör, större turbo och mer slag


Du är inte klok

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
fj0
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 53



Vågar man köra det här på en i övrigt original oöppnad S14 som gått 13k mil? Med 0.6 bars laddtryck för driftsäkerhet?

_________________
Mvh,
Mario Behnam
Mini Cooper S
Citera
SÄLJES
S: TURBOkit M3 E30
1296 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande