Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
programerbar ecu av okänt märke
1715 besök totalt
timmy
skara
Här sen Jan 2005

Trådstartare

nån som kan identifiera denna siter i orginal boxen till en 306 gti var med till en div 2 rallycross bil som vi köpte i danmark 00, när vi gorde iordning motorn så kunde vår motortrimare inte mappa dena då han aldrig sett en sån box förut

nu när jag inte vet vad det är jag har kan jag varken andvända eller sälja så jag behöver lite hjälp med att ta reda på vad detta är för tilverkare på kretskort som dom löt in i org boxen

skara
Här sen Jan 2005

Trådstartare
ingen som kan hjälpa mig

Horred
Här sen Dec 2004

Har den suttit i en Div2-bil är det en standardbox.
Div2 måste ha standard styrsystem men får ändra i programmet.

/Martin

skara
Här sen Jan 2005

Trådstartare
nej reglerna säjer att boxen ska se ut som en standard box och att man ska kunna starta bilen med en orginal box så man får inte ändra i kabel mattan anars är den fri jag körde med en ett system som hette euro1 och hade jag valt en annan motortrimare hade det blivet motec

Bålsta
Här sen Dec 2004

Det finns ett sprut som nån, den sk Dansken, har byggt.
Det satt i (Jenny?) Eliassons RC-306:a när den var till salu, jag funderade på att ban-konvertera den.
Men det sprutet som satt i fick/kunde bara "dansken" fippla med, så det fick vara.

om dom går att få kontakt med vet dom kanske vilken dansk det handlar om. Och då kan du ta reda på om det är samma sprut (och om du kan få det mappat).

Hässleholm typ
Här sen Mar 2004

Det står ingen märkning på den andra sidan av kortet? Vad är det för nåt som skymtar uppe i högra hörnet?

Stockholm
Här sen Jun 2006

Testa att läga ut en fråga på svenska och internationella megasquirt-forumet. Dom brukar vara välinformerade, även om det nu ser ut som ett fabrikstillverkat sprut. Garanterat att det finns mjukvara nånstans på nätet. Problemet är ju bara att hitta den.

skara
Här sen Jan 2005

Trådstartare
ska ta en bild på bak sidan med har för mig att det inte fans nån märkning där ......... har redan lagt en tråd på megasquirt.se men inget svar där än

KBH Danmark
Här sen Feb 2006

Re: programerbar ecu av okänt märke

timmy skrev:
nån som kan identifiera denna siter i orginal boxen till en 306 gti var med till en div 2 rallycross bil som vi köpte i danmark 00, när vi gorde iordning motorn så kunde vår motortrimare inte mappa dena då han aldrig sett en sån box förut

nu när jag inte vet vad det är jag har kan jag varken andvända eller sälja så jag behöver lite hjälp med att ta reda på vad detta är för tilverkare på kretskort som dom löt in i org boxen

KBH Danmark
Här sen Feb 2006

Re: programerbar ecu av okänt märke

hej timmy

http://www.fartstrup.dk/index.asp

prov flemming ( FFJ ) han har lavet sine ejene cpu-boxe i mange år.
har er meget dygtig og har lavet mange motorsports biler i danmark.
ring eller mail ham

hilsen sogaard

www.rallycar.dk

1715 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande