Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
641 besök totalt |
Sportavgassystem till BMW M
Hej! Funderar på att montera ett sportavgassystem på min Z3 M coupe innan nästa sommar ( står i garage under vintern ). Kan du rekommendera något eller komma med tips? Det ska inte vara något billigt skit, bättre att betala lite så lönar det sig i längden, t.ex Hartge, ACS, Kellener, Tubi etc.. Har någon erfarenheter av Tubi förresten? ![]() Bästa uppgraderingar av bromsar? Är det att byta till racebromsvätska och belägg eller vad anser ni? M3 E46 bromsar kanske passar med original fälgar? Nackdelar mer racebromsvätska? Tack! _________________ mvh Philip Lundh |
||
Nu har jag inte hört Kellenersystemet till M Coupé men det låter väldigt bra till E36 M3, tror det gör det på din bil också. Det gör nog även Hartge, ACS, Tubi m fl. ACS brukar vara lite tystare. Jag har bara hört gott om Tubi men aldrig upplevt det själv.
Hade du tänkt dig enbart slutburk(ar) eller fler delar? Här är info om Kellenes slutburk: for M-Roadster: four 70 mm tail pipes, performance max approx. 6 kW (8 HP), strong powerfull sound _ 1.115,- Undrar om det verkligen ger 8 hk. De har även grenrör och racekattar som kan ge lite mer effekt. |
||
Är frågande me om effekt siffrorna , men man får ett gött ljud , Z3 M coupe , har lite begränsningar när det gäller avgas , blir lätt trångt under med grova rör , är själv svag för Supersprint _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
641 besök totalt |