Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2716 besök totalt |
Bra och billigt boende i Adeanu?
Har sökt men hittar inget vettigt. Någon som har förslag på bra och billigt boende i Adenau? Elr för den delen i Nürburg. Brukar bo på Tiergarten men 90 euro per natt i dubbelrum tror jag att man kan matcha och bättre annanstans? _________________ Joachim Qvarnström |
||||||
|
||||||
Personligen föredrar jag att bo privat då det är både billigare och mer gemytligt.
Jag har lagt upp en del boende här: http://bimmer.se/nurburgring/ Den jag varmt kan rek. är: Gästezimmer Reinhard Nett som är nybyggt, trevlig värdfamilj och rejäl och god frukost. Man vaknar ofta till ljudet av ringen bilar vilket jag anser vara mums Ha det gött där nere,hade jag bara haft ltie mer tid o pengar hade jag definitivt hängt med på ditt erbjudande! ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re: Bra och billigt boende i Adeanu?
Antar att 60 euro för enkelrum på Zur Burg inte är billigt nog, eller..? _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
![]() _________________ Johan Christensson |
||||||
Var hade ni valt att bo under Formel 1 racet nästa år? Jag har aldrig varit på ringen och vet ännu mindre hur logistiken fungerar där, med så mycket folk. Skall man sikta på att bo nära banan eller typ i Köln?
Tacksam för tips ![]() _________________ Lasse Alfons |
||||||
Nej jag hade nog tänkt mig neråt 20 om det går. _________________ Joachim Qvarnström |
||||||
I Müllenbach finns ett mkt trevligt ställe som heter Gasthaus-Pension Gilles ( http://www.gasthaus-gilles.de ), är en resturang som även har rum, vi hyrde en hel lägenhet typ för 100euro natten, det är en dubbelsäng, 2 enkla och en bäddsoffa, alltså 6pers, men man behöver inte hyra hela utan man kan hyra bara ett rum och det kostar 50 har jag för mig, eller ja numera vet jag inte riktigt var förra sommarn jag var där.
Herren som har det var mkt intresserad av motorsport också såklart, fanns några skåp i resturanger med stora plastmodeller han byggt av gamla Ferrari F1:or, mkt fint byggda också ![]() För övrigt är det gångavstånd till GP slingan, och man kan gå på den kvarvarande biten av Sydslingan ![]() Just det, bra mat hade dom också och frukost ingick! Edit: såg nu att du ville neråt 20euro .. det kan du nog glömma, 50-60euro för ett dubbelrum är billigt. _________________ Viktor Starkman |
||||||
Re:
Gästezimmer Reinhard Nett kostar i runda slängar 25 euro och som sagt fräsch och helt ok, dom har inget emot lite däcksbyte på framsidan, man har nära till allt (1 minut från Döttinger Höhe) så om man accepterar Zimmer frie är det ett toppenställe enligt mig. skall man ner på 20 euro får man nog leta ordentligt och ha överseendet med en del parametrar.. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Har lågkonjukturen slagit så hårt?? ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
sjysst sida Johan ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Fasen, jag är såå kass på Nürburgring... GP-slingan, det är väl där F1 körs? I så fall skall jag ringa till Gilles direkt! _________________ Lasse Alfons |
||||||
Re:
GP-slingan = Moderna banan där bl a F1 körs. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Mailade Gilles via deras hemsida i helgen, men fick inget svar. Ringde dit nu och det visade sig att de hade haft fel på mailen och att de sista rummen bokades i fredags. Fick numret till något ställe som heter Gast, men där var också fullt. Har nu fått numret till Ant, men inget svar än. Fler tips mottages tacksamt, vore fint att hitta något ställe på gångavstånd till banan(typ max 3-4 km). Önsketänkande kanske...
![]() EDIT: Hittade rätt här på rejsa nu och en massa länkar till hotell. Sorry... ![]() _________________ Lasse Alfons |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2716 besök totalt |